torsdag 14 maj 2015

I f*cking love it

Detta inlägg vi nu kommer att läsa är ett ni antagligen kommer att ha väldigt svårt att tro på när ni tänker på mig. Eller ämnet i det. Det passar liksom inte.

Hade igår kväll (tisdag 12.5)  tränat (som jag kallar 1 timme på motionscykeln, lite vikter å så...) lagat mat och diskat. Maten var portionerad i sina lådor å stod på balkongbordet å kyldes ner. Jag tänkte ta en promenad runt Juthbacka så länge. Drog på mig joggingbyxorna över tränings-tight-shortsen och den egenhändigt stickade gråa tröjan (som jag inte använder bland folk eftersom den får mig se tjock ut :P ) över det svarta ärmlösa linnet å gick ut. Det var så skönt i luften...underbart väder...mörkt å stilla.

När jag kom hem skrev jag denna status på fb.
" *känner mig stolt* Toppatlet... Kanske inte...men känns lite som ett mirakel varje gång jag får mina (nuvarande) 132 kg (onödigt att försöka ljuga om de siffrorna) att lyfta från marken så efter att joggat största delen av sträckan hemifrån-mot skolområdet-kärleksstigen-Juthbacka runt-förbi byggnadskontor..kyrka..Florahemmet, upp till esplanaden-å hem igen. Fucking Amazing :D "

Fått många likes å några trevliga kommentarer...happy :) Kommentarer som sagt jag är stilig...bra som jag är... Ska inte stirra mig blind på siffrorna på vågen...jag ser inte ens överviktig ut mer (jejj!) eller nästan den bästa... Det enkla smilet " :D ".

Å egentligen kan jag ju inte göra annat än att hålla med. Mina vänner har rätt i vad de säger... Men ändå..

Så... jag gillar att springa...som verkligen!! Å min kondition är väl ändå rätt bra... Men man kan säga att min kropp är inte den lättaste att springa med... Man kan säga att jag ville klä in min övrankropp i den tajtaste kroppsstrumpa som finns.
Men jag tror...den dag "några" kilon till är borta... Gärna en hudborttagnings-operation och sedan skulle löpning verkligen bli min favoritmotion...helt otroligt skönt... Jag skulle nog bli en sån som måste ut alla dagar... Alla väder... Bara en "liten" sväng. Man känner hur kalorierna rinner av en... Å man löser nästan världens problem...
Så säg inte att jag inte har framtidsplaner :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar