onsdag 20 maj 2015

Relationskonstellationer

Satt häromdagen och snackade om relationer. Det finns så många typer av relationer. Man behöver ju liksom inte bara hitta nån å bara för att man räknar att man är tillsammans så bor man ihop.
Å så finns det ju distansförhållande… hemsk tanke egentligen. Jag skulle bara inte klara av det. Att veta att man kanske träffas en vecka i månaden, kanske en vecka med några månaders mellanrum. Otänkbart.
Sen finns det ju en annan typ av distansförhållande… ifall man nu kan kalla det så. Om båda parterna jobbar mycket, kanske båda skiftar, eller ena eller båda jobbar längre perioder borta hemifrån.  Å man kanske inte ens bor tillsammans… Detta heller inte en helt trevlig tanke men under samtalet kunde vi konstatera att det ändå var en överkomlig ”kompromiss”. Jag har svårt att tänka mig att vara tillsammans med någon och inte ha möjlighet att träffa denna när jag vill men att så att säga ”återförenas” med jämna mellanrum.  Att ha någon som kommer å slänger ifrån sig kappsäcken och slänga sig om halsen på en. Å skypesamtal varje kväll innan man somnar… Ja inte låter det ju heller så väldigt illa.


Men helt ärligt… en relation är väl allt jag vill ha… nästan så en på väldigt lång distans skulle smaka bra…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar