onsdag 20 maj 2015

Havet är djupt

Jealousy = The jealous sea



Ni vet det där gröna havet som är så varmt och härligt och som bar drar ner en i sitt djup och man helt glömmer hur man simmar. Jag simmar bra, och jag trivs under vattnet. Men detta vatten är lite farligare än andra. Avundsjukans hav. Varför, VARFÖR måste man vara såhär.
Jag skyller det på människan i stort, människan är ett avundssjukt släkte. Men det är väl främst en ursäkt. Jag ÄR avundsjuk… jag är ibland VÄLDIGT avundsjuk. Men åtminstone så förnekar jag det inte. Men just nu är det inte det lättaste…
Å sen så hjälper det ju inte att hjärnan spelar mig spratt, läser och tolkar OTROLIGT fritt det som står mellan raderna (eller inte gör det). Jag försöker bättra mig men det kommer liksom bara av sig själv å min träffsäkerhet å kunskaper inom bollsport är så pass dåligt att jag sällan lyckas slå bort det…




It should have been me…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar