fredag 22 maj 2015

Den ena eller den andra...

Jag är OFF... Eller nåja...nånting ditåt åtminstone. Det läge som kallades OFF förut vet jag inte riktigt hur jag åstadkom faktiskt. När jag bara var en funktionerande leende känslolös zombie. Å Annika som såg på mig å sa bestämt att "Nu får du rycka upp dig å blu Tommy igen". Nuförtiden känner jag minsann trots att jag är lite ur balans. Å finns 2 typer av OFF-dagar.



#1. Jag bryr mig inte... Gör det som måste göras, som jobba å betala räkningar... Men annars rycker jag på axlarna. Saker som att diska...bädda sängen...plocka upp kläder, smutsiga som rena, som ligger här å där känns onödigt... Mest bara se på film å försöka att inte tänka...



#2. Göra ärenden i minut å parti. Å städa... Högt som lågt. Nödvändigt som onödigt. Redan från morgonen å sen hela dagen. Saker  som detta håller också tankarna i styr...någorlunda...



Igår kördes version #2. Städat å plockat. Mer grundligt blandat med lite ytligare. Svetten har runnit mellan varven. Tränat förstås (ger mig inte). Å sen en promenad där vid kl.02. Den dagen gick ju den också... Att jag sen dov rätt uselt inatt var väl inget jag gillade direkt..
Så blev Fredag då.



Ledig idag också faktiskt. Sov länge eftersom jag gick å sova...hmm...SENT! Blev cashewnötter och ett avsnitt Rederiet efter promenaden också :P
Fredagens planer började med ett besök till Östanlid...ja, vad ska man säga...alltid lika upplyftande...NOT. Så borde man väl inte säga men tyvärr sant... Efter det blev det att hamstra lite på Lidl...varför kunde vi inte fått den butiken hit istället för nya Supermarket, vi har ju liksom redan K-koncernen representerad...
Resten av dagen bestod då av TV...DVD...videochat...
Av dagen kvarstår då ännu träning å matlagning... Men natten är ännu ung som det heter...
Dessutom lämnade lite strykning kvar sen igår så ingen fara. Fast det får nog bli  min lördagsunderhållning istället :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar