söndag 10 maj 2015

Maj månad, ta ditt pick å pack å dra åt helvete!!

I lördags kväll (2 maj) skrev jag detta inlägg. På söndagen läste jag det å kände att jag inte kunde publicera det. På måndag tänkte jag att ”Jo, kan visst publicera det, jag är ju ärlig… så kände jag då”, men hann inte… Å så har det varit… så… nåja… Nu så… Kan vara en fruktansvärt dålig idé men sånt är jag bra på :P


Jag vet ingenting just nu.  Jag vet inte hur jag ska orka. Jag ser på framtiden å den känns liksom inte SÅ ljus just nu. Jag vet faktisk inte HUR jag ska ta mig igenom maj månad. Å med det uttalandet är jag rädd att ge någon skuldkänslor... vilket INTE är min mening. Men jag vet faktiskt inte. Försöker nu tänka en dag i taget... Tänka "det går snabbt...". Men det gör det inte.

Jag önskar jag inte kände. Just nu önskar jag att jag kunde stänga av... Bli likgiltig till livet. Gå i OFF-läge, men vet inte hur jag gjorde det längre. Men när att andas ibland känns som en stor uppoffring, då är det liksom inte roligt längre. Hemma är det som det är... här BEHÖVER jag inte se glad ut. Här kan jag byta till mjukiskläder å sitta i soffhörnet å stirra ut i tomma intet mellan sovturerna om jag så vill. Men på jobbet... där gäller det att jobba på å alltid se å låta glad å pigg. Detta mellan det att man gömmer sig i någon bortre korridor eller avskilt hörn för att bara samla sig å räta på sig igen å fortsätta.


Men det måste göras... en dag i taget. Ännu finns det väl något att leva för... Hopp... å minnen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar