måndag 8 april 2013

Spela vuxen-bra i tanken

Igår kväll var jag laddad. Jag var redo. Jag skulle ta snacket. Använde den kända "repliken" -"Vi (jag) behöver prata." Möjligheten var ju att man skulle få som svar något som började på -"Det är jag inte du"... men då skulle man ju vetat. Nu blev det ju inte så när den andra parten inte dök upp som jag hade tänkt. Och sen tänkte jag att HUR kunde jag tro att han skulle dyka upp just denna gång. Jaja. Jag lär mig aldrig. Och inte vill jag heller. Han skulle jobba och vara borta mycket men det är mig han skulle komma hem till... man ska se det positiva i allt. Får se hur jag nu går vidare. Tänk om jag vet allt jag ska säga och ser på mig och ler. Tror det bäst jag blundar och tittar bort så jag får ha mina tankar ifred.



Jag har förresten bestämt mig för piercing. Helix är jag 100 % säker på, frågan är då om jag samtidigt ska laga en vanlig i örsnibben i samma öra samtidigt kanske. Sen är frågan vilket öra. Rätt eller fel bryr jag mig verkligen inte i. Bara osäker vilket jag vill ha i. Sen var ju frågan var och när också. Jag vill ju ha det gjort genast när jag verkligen bestämt mig.


Hörde något så roligt igår. Hade "bakat" Banoffeé-paj som gick hem något otroligt. Den lokala reportern skulle servera sig och sa glatt att ”Hur ska vi kunna lita på bagaren mera... se hur han börjat se ut”, jag svarade med att ger göder alla i min omgivning med allt jag inte får äta själv :P En annan kommenterade kom med ironisk allvarlighet i rösten att hon ska gifta sig i sommar och måste rymmas i klänningen och jag måste sluta bjuda så gott. Alla kommentaren av tacksamhet mottas med glädje :D

Fråga mig sen inte vad bilden har med sammanhanget att göra ;)

Ändå inne på bantning nu. Hittade häromdagen en bild från 2010 på datorn, letade efter något helt annat och där var den. Tagen på trippen till Åland under sommartripppen. Jag blev chockad. Så stor var jag väl ändå inte… eller… fast kameran ljuger knappas, så mycket. Nej nej, inte sant. Provade shortsen jag hade på bilden. Tror det knappt ändå. Det jag kom fram till att jag nog måste varit något kilo lättare efter det men jag vet verkligen inte… såg jag faktiskt it sådär innan LCHF. Nåja. Men faktum är att det är först nu jag egentligen börjar SE skillnad utan att bara tänka att visst har ju kläderna blivit lösare.




Hade en dröm i natt. En trevlig dröm. Var det månne en sanndröm inför sommaren resa? På ett sätt skulle det vara trevligt men på ett annat absolut inte. Jag vill inte vara singel ända till det!! Flygresan till södern hade gått perfekt. Vi checkade in på vårt rum och upptäckte att där fanns 4 sängar. Spekulationer gick höga varför innan den 4:e för oss helt okända killen checkade in. Ljust hår med blonda slingor, lite scruffy. En hy med några ”flaws”. Och han blev totalt blixtförälskad i mig… vilken semester…sorry Dreya och Mitjil…kan vara att ni fick roa er själva :P

Nånting ditåt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar