fredag 5 april 2013

VVV = Våga Vägra Vågen

Innan nyårsdagen när jag började på min diet steg jag inte på någon våg. Och ej heller har jag gjort det sen dess. Men ibland borde man kanske för att ha siffror på hur det går. Jag bryr mig dock inte om vikten i siffror. Bara det som ses. Men ibland blir jag så osäker på vart det barkar, jag ser, just nu/på senaste tiden, inga förändringar medan omgivningen säger att man konstant blir mindre. Men är det verkligen så. Ibland känns det snarare som det går uppåt. Föga troligt dock. Skulle man då istället ställa sig på en våg skulle man ju veta. Men så vet jag ju också att man kan bli mindre i centimeter trots att inget skulle synas på vågen. Men tänk om man ställer sig på den och GÅTT UPP!?!? Herre men jee… DÄRFÖR väger jag mig trots alls inte…



”Det var en solig vårdag när Oscar satt och tänkte på Rasmus. Han visste att detta troligen skulle gå åt skogen, också denna gång, just nu var ”Maybe this time…” det han tänkte på. För tillfället fick han nöja sig med att bära honom med sig i tanken och ha honom hos sig varje natt… i drömmen… ”


Mina semesterdagar är snart slut och då kommer det inget mer förrän sista veckan i Juli…hur klarar man av det, har ju blivit van med en gång per månad nu… På ett sätt har dagarna varit extremt långa men plötsligt är kvällen ändå där och jag undrar hur tusan dagen försvunnit bara sådär… Men idag är det fredag…förra fredag var ju underbar så jag hoppas på att dessa dagar blir mina turdagar…man kan ju alltid hålla tummarna…



Till sist en video… första halvan… ja så har man velat göra många gånger…ett fruktansvärt slöseri med blommor men så länge jag inte betalat räkningen så…men andra halvan…man bara kan ju inte vara arg i evigheter….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar