måndag 29 april 2013

Träffat svärmor

Välkommen till min blogg och speciellt detta inlägg du nyfikna läsare. Ja, jag menar precis DU! Var det månne rubriken som lockade dig? Det förstår jag… skulle jag också varit nyfiken på.. Och svar på vad det handlar om kommer du att få… någonstans här… läs vidare… Som ni har märkt så är det lite tyst här mellan varven. Inte frivilligt… eller jo, det är det väl nog. Men det är ont om tid så datorn har på senaste tiden mest använts för att uppdatera och renskriva bokningslistorna till Scala.


Fredag till söndag (19–21.4)
Dagarna bestod av två saker. Jobba och jobba på Scala. Heltidsarbete. Från ett ställe till ett annat. Hem en sväng. Försöka andas… och printa bokningslistorna och så tillbaka. Men den helgen överlevde jag också.


Måndag 22.4
Kan vi säga halleluja. Denna dag… UNDERBAR. Min lediga dag. Och jag hade planerat sovmorgon och slappdag. Det sprack genast. 06:25 vaknade jag första gången, knep igen ögonen, jag vägrade stiga upp och somnade om. Kl.08:30 hade jag då legat vaken minst in halvtimme och beslutade mig för att stiga upp. Började plocka, städa, organisera. Lagade lite mat, chattade med vänner på fb osv. och upptäckte att jag var i behov av lådor för jag hade lite saker att packa ner och förpassa till källaren. Och var finner man lådor?… mot jobbet. Där pratade jag alldeles för länge med diverse vänner och kollade telefonen med jämna mellanrum och DÅ kom dagen räddning…”Vad sägs om en spontanresa till Vasa?”. Svaret var inte ens att fundera på. Rusade, inte sprang, hem eftersom jag hade en knapp halvtimme att fixa till mig. Min käre vän Annika som känner mig så väl, men tydligen inte tillräckligt säger att det jag har på mig duger, ska ju inte bal till slottet… Mitt svar var något i stil med ”Och vilken jävla tur då :P ”.
Jag gjorde ett sånt där Clark Kent/Superman klädombyte och resultatet blev faktiskt rätt så bra. Jag ställde mig och vänta och plötsligt kom en bil och hämtade mig. Dagen började då i Vasa där vi bl.a. hann med kaffe på Othello tillsammans med M. Jag syndade… som rejält, men jag är inte på café ofta. Och egentligen, den bakelsen jag tog var ju mest luft, grädde och hallon. Inget farligt alls alltså :P


Efter Vasa blev det spontant Jakobstad…och jag var ju självfallet med. Vi promenerade bland annat runt på Jeppis Gym och såg oss omkring. Alla stirrade långt på oss, men som D sa ”Imorgon är det ingen som minns oss”, mat intogs på Asian Garden? (tvärs över gatan från Tiimari) gott och mysigt. På hemvägen svängde vi sen in via Sundby och N. En heldag med andra ord. Och otroligt roligt. Ville faktiskt inte alls stiga ur bilen sen, fanns ju många ställen man kunde ha åkt till ännu. Next time…




Tisdag 23.4.
En helt vanlig dag, nästan. Det var jobbet som gällde först. En sväng genom staden förbi Salong Jaana och när jag kom hem hade jag två extra hål i höger öra. En knopp i örsnibben och en helix. Helixen ska tids nog bytas till en ring. Det heter ju först och främst att man inte ska skaffa helix”piercing” med en pistol men det verkar ju gått bra. Enda problemet kan ju vara att få en ring som passar, men om jag har rätt så är hålet 0,8 mm och då finns det passande. Egentligen borde jag ju vänta i sammanlagt 6 veckor innan jag byter till något annat men kan nog inte lova något.


Så blev jag på allvar tatueringssugen. Jag vet att jag vill ha något litet bak i nacken, bakom vänster öra. Men vet inte vad. Kinesiska tecken känns så typiskt. Men så tur som jag har finns det åtminstone en konstnärssjäl i min närvaro som kanske kan hjälpa och designa. Tänkte jag skulle skaffa mig till 25 årspresent, fast kanske ändå bättre att laga till hösten.


Onsdag 24.4
Den dagen beskrivs mycket lätt. Jobb. Scala.


Torsdag 25.4
Dagen började ju som vanligt med jobb. Kvällen betydde Jysk, cafe och bio med D. Började med Jysk, jag skulle köpa/beställa ny säng. Vilket jag gjorde. Men med min tur så var det ju en från Estland med leveranstid på 2-5 veckor. Just just. Kaffet intogs på HH med N som just kommit från jobbet. Jag syndade igen, en vaniljbulle. Kan säga att jag fick dåligt samvete, på riktigt. I onödan faktiskt. När jag kom hem så kollade jag, - 3 kg sen måndag. Bion var bra, Iron man 3. Robert Downey Jr. Me like. Seriöst tungt att andas ibland. Tänk hur lika 2 personer kan vara.

Helt fel bild men tydligen omöjligt att hitta den rätta idag...


När jag kom hem den kvällen kändes det så… tomt… Den kvällens fb status löd såhär:
Jag har roligt. Väldigt roligt faktiskt. Ibland. Med mina vänner. Jag tycker om att ha roligt med mina vänner. Men det slutar alltid lika. Stiger ur bilen. Den kör iväg. Jag går upp till min tomma lägenhet. Och jag går verkligen fått nog av det. Men ingen har sagt att livet är lätt... men det ska levas...
Jag tänker på Charlotte i SatC. . I alla år sökte hon sin drömprins, och se hur det gick. Sen blev hennes Mr Right raka motsatsen till vad hon letat efter i alla år. Tänk om någon kunde ändra uppfattning och välja mig...”


Fredag –söndag 26-28.4
Jobb och Scala. Nåja, söndagen var faktiskt rätt så ledig eftersom förställningen var redan kl. 15. under denna period hände det som hänvisar till rubriken. Gör er beredda på stor besvikelse. Lördagens föreställning. Som sjukt mycket folk… 8 stycken ÖVER fullt. Men det är bara början nu när det närmar sig slutet. Hursomhelst. I publiken fanns ett äldre par. Två stycken som mer än gärna skulle få bli ens svärföräldrar….detta om deras son skulle förstå sitt eget bästa. Så enkelt var det med det. Man måste ju faktiskt tänka, åtminstone lite, på vem som man får som svärföräldrar. Är de riktigt jävliga ska nog killen vara riktigt jävla bra…på alla sätt… Igårkväll…sent…det var också trevligt. Går inte in på detaljer nu… men låt oss säga att jag fick känna mig lite som Julia i ”Romeo och Julia”….lite….lite är bra…bättre än inget…



Så nu har vi kommit fram till idag. Dagen då jag var totalt ledig. Vilket min kropp och själ tydligen tagit fasta på utan att diskutera det vidare med min hjärna. Personligen skulle jag mycket hellre se att den skulle få upp lite fart så vi ska se vad jag kan göra… först väntar en promenad ut till posten för att returnera en CD-skiva. Hade beställt Les Miserable-soundtracket åt mig och Annika men eftersom jag inte visste om hon ville vara lika Deluxe som jag just då jag beställde tog jag en basic cd också. Men vi ÄR deluxare… tyvärr verkar det vara mest vi som vet det.



Samtidigt ska jag ta hem ett HM paket. Det mesta ska troligen skickas tillbaka eftersom mycket var saker jag mest beställde för att se ungefär hurudana nummer på kläderna jag nu kan ha…


God fortsättning på dagen och grattis alla som löste till slutet. Snart ska jag börja skriva oftare och kortare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar