lördag 21 september 2013

En kreativ paus från kreativiteten

Den senaste veckan har jag bara kunnat tänka kreativt på en enda sak...GARN. Jag fick äntligen tid att lägga upp tröjan från Drops Design i Eskimo...


Sen dess har jag stickat...

...stickat...
 
...stickat...
 
...stickat...




...och stickat...

Framstycket klart och mer än halva bakstycket. I en idealvärld är bakstycket klart ikväll och jag får början på huvan...men det återstår att se.


Nästa stora projekt är redan planerat och garnet ska snarast beställas. Det ska bli en tröja till...denna...


... fast jeansblå/marinblå botten med naturvita och röda ränder.
Sen finns det en lista till efter det...5(6) korkade(tunisisk virkning) vantar, jag som inte ens kan eller ens testat på krokning ännu men nog ska jag väl klara det, samt 1(2) halsdukar att sticka...en del saker till julklappar...kanske...eller bara att ge bort sådär annars. Något ska man ju göra och att sticka ÄR beroendeframkallande när man väl börjar med ett projekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar