måndag 30 september 2013

Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end



Trots att humöret är som det är så känns det bra när det är bra. Försöker nu plocka fram det positiva.

#1. Tröjan är klar… det blev en arm till och sedan efter att trådarna var fästa var det bara att börja sy. Fick lite hjälp med ärmarna av mamma… det erkänner jag. Men väldigt nöjd med slutresultatet.

 

 
 #2. Homedecorating.

I torsdags fick jag mitt Jotexpaket som jag beställt på Express… det skulle gå undan. Det blev faktiskt i stort sett precis som jag ville ha det.

FÖRE

 

EFTER

 

Sen kom lite tavlor och skyltar sig upp också. En del jag fick som födelsedagspresenter i år (20:e Juli) och lite annat som shoppades på onsdagen…

  
 
 
 


#3. Jag lade just in en beställning på massor av Eskimo-garn, vi snackar 32 nystan :D . Planen är att 5(6) par vantar ska krokas.

 

Jag har tillräckligt med garn för att börja men det verkar inte bättre än att den 5 mm dubbelsidiga virknål som jag har är för liten så beställde en grövre… som borde komma denna vecka…

 

… får se om jag kan. Jo det kan jag… lite långsamt till att börja med men bara jag kommer igång så. Stickningen var långsam till att börja med också men där känner jag mig nu väldigt kunnig…
 
#4. Köket på Scala rensat… biljettkassan likaså. Det händer verkligen. Det ska förnyas. Nu ser jag fram emot att det ska rivas. Sen tar jag och L ett möte med inredaren och så läggs köksbeställningen in (ja det har vi ju redan planerat, en plan som INTE ändras i första hand :P )

 
Tack för denna gång...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar