måndag 21 december 2015

I denna juletid

Julen på antågande och inget känns riktigt som det ska.
Jag har julstökat.
Jag har julpyntat.
Jag har bakat pepparkakor.
Jag har paketerat julklappar.
Men det finns liksom ingen J*VLA julstämning.  Jag kunde kanske försöka ursäkta det med att det inte finns nån snö. Det skulle inte vara någon sanning, men ursäkter är väl alltid bra.
De senaste åren har det nog känts lite likadant.  Allt har blivit ett måste å man får inte njuta av tiden före jul, hela december,  som man gjorde förr. Men ändå har jag sett fram emot det, det kan jag inte säga jag gör i år.

Jag önskar mig en jul på mina villkor där mina önskningar går i uppfyllelse. Det jag önskar rymms inte i något paketDet jag önskar är inget materialistiskt
Jag vill att denna jul ska bli underbar...helt fantastisk... En jul som inga andra jular nånsin kommer i närheten av. Men som det känns just nu kommer det inte att hända. 
Jag gissar det kan bli stunder av lycka,  av glädje. Äkta sådan. Men det är just det..stunder. Efteråt så kommer allt åter kännas tomt å ensamt å jag undrar varför det inte fick fortsätta så som det var där å då.

Men jag är ändå...djupt inom mig...som alltid... Hoppfull in i det sista...  Man vet ju trots allt ALDRIG  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar