torsdag 31 december 2015

And so...the end is near...

Vi här i Finland är nu inne på årets sista timme. Visst är det då man borde tänka tillbaka på året som gott å reflektera över hur det varit?  Är de det jag tänker göra?  Absolut inte.  Egentligen rätt glad av med detta år just nu. Trots allt kan väl framtiden bara vara bättre än hur det är just nu.

När jag frågat folk hur de tänker fira så har tydligen de flesta haft festplaner av något slag, vissa mindre,  andra större. Å när de sen frågat tillbaka hur jag tänker fira har de alla nästan svarat med ett besvärat "Oj..."  Å man vet hur de tänk att de nog inte så GLATT berättat om sina trevliga planer utan kunde varit mera nedtonade. Vadå...Bara för att jag sa sanningen, att jag skulle spendera kvällen ensam å troligen dricka en aning...Något fel med det kanske...? Tydligen...
Om jag fått välja, hade jag haft det annorlunda?  Svar: "Ja,  självklart!" Jag hade inte haft något problem att gå på fest eller spendera kvällen med en vän/vänner... Men nu blev det inte så... Jag ÄR inte så lyckligt lottad. Och bara för att man blir besvärad blir det ju inte bättre för mig...

Så nu sitter jag här...

Året har varit vad det varit.  Jag hade planer för det  (fast jag inte nödvändigtvis gör upp planer) men ödet och MÄNniskor i mitt liv ville inte samarbeta. Så som vanligt sätter jag min tro till framtiden.  Jag håller som alltid fast vid halmstrån och hoppas fast hoppet är ute... 2016, snälla,  jag ber,  leverera fort så jag vet att det verkligen var mitt år det här.  Kom igen 2016..Kom igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar