onsdag 30 december 2015

Minnet...Ack detta minne

Jag minns allt... Ja allt när det kommer till sånt jag upplevt och varit med om och inte fakta och saker man lär sig i skolan. Det är en väldigt märkligt sak. Å med dessa minnen följer känslor, dofter, smaker...allt... Nästan skrämmande. Och beronde på hur jag just då känner kan dessa minnen tas emot med varierande tacksamhet. Några såna saker från bara de senaste dagarna...

Igår städade jag lite här hemma och lyssnade på musik samtidigt... Höll på att bädda sängen å lyssnade egentligen inte på låten som spelades utan tyckte nu mest det var bra. Men så lyssnade jag  till den och vips var jag tillbaka på båten i sommar. I konferensen. Hade hjälpt till att plocka lite disk å flytta lite bord å stolar. Låten spelades på radion. "Denna ska spelas sen när jag friar till min kille. Bröllop är coolt" (fritt citerat)
Som om jag behövde minnas det..

Eller så står man i köket och fixar lite ananas å plötsligt minns man en kväll inte allt för länge sen... Å från det går tankarna till en pizza-kväll i våras. Var kanske därför det blev en liten drink med :P

Å att gå till nya Supermarketen...vips, sommar igen...

Såhär kan det vara... Ibland  ofta... Ibland mer sällan... Men inte direkt trevligt om man säger så. Många år sen det var såhär sist. Minns då en gång hur jag gick igenom herravdelningen på Prisma å där hängde en väst, mitt framför näsan på mig. Tankarna gick rakt till Mr A å jag var som paralyserad...

Ja inte är det lätt dedär livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar