söndag 16 oktober 2011

É do blind elä har do en koddo på hovo

Saker man kan få höra på jobbet alltså, detta sades ikväll av en patient till en av mina kollegor. Var får de allt ifrån alltså :P Vilken kväll sen. Jag lärde mig jobba kvällsskifte på jobbet, för skolans skull. Känns lite lagom onödigt eftersom jag jobbat på samma ställe självständigt i över 4 år. Å sen lärde ju mor mig, både ikväll och för alla dedär åren sen. Ikväll tror jag dock det var ja som lärde henne mer :D

Har ni förresten tänkt på hur dofter kan väcka minnen. Egoisté Chanel har alltid väckt trevliga minnen, men nu funkar också Bliws handtvål med doft av blåbär, alternativ i väldigt olika prisklasser…. Embrace for him från Oriflame väcker också personminnen, dock någon annan. Sen har vi en sommaräng, torkat hö, och snö…

Det finns stunder i mitt liv för tillfället jag kommer sakna när de är slut. De tar bara några minuter men jag kommer ändå sakna det. Just i denna stund tänker jag på den avslappnande stund jag och två av mina medspelare på Kulturhuset tar oss varje kväll före andra akten. Lärorikt, avslappnande, uppmuntrande...osv. ;D

Allting har en ände förutom korven som har två :P



People Remember You as Artsy




In high school, you were constantly growing and learning. You expressed yourself well - even if no one was listening.

You may have felt different, but you also believed that you were capable of anything.

You were open to the world and whatever it had to offer. You didn't make too many rules for your life.

You were imaginative and very visual. People were amazed by your creativity.



You Are Reflective




You are very analytical, and you rarely panic. You know that nothing is as big of a crisis as it first seems.

You like all of your stuff to be in its place. It drives you crazy to be disorganized.

Sometimes your strong sense of responsibility leads to frustration. You take too much on.

You are very introverted, and you prefer to blend in whenever possible.



Your Attitudes Toward Women Are Modern




Your attitudes toward women are no different than your attitudes toward men.

You're a big believe of gender equality, and you'll fight for people to be treated as individuals.

You get annoyed when women are held back from reaching their potential - even if they're the ones holding themselves back.

You think gender should be less important than we make it. We're all just people after all.

2 kommentarer:

  1. Du fokuserar för mycket på sluten i livet för att verkligen uppskatta nuet.... Det gör att dina glägjestunder liknar en vacker duk...men alltid med en svart spets omkring.... sorge-spets.... varför kan inte bara dina dukar bara få vara enfärgade??

    SvaraRadera
  2. Jag försöker vara realistisk. Ibland. Jag vet att slutet kommer, har varit med förr, bäst att inte låtsas som något annat.
    Dessutom vet du ju att jag gillar gamla tiden, då hade man ju sorgklädsel. Och så blir en del tavlar faktiskt vackrare med en svart ram, och inget fel på spets heller :P

    SvaraRadera