tisdag 11 oktober 2011

Halvtid

Vecka efter vecka. Dag efter dag. Tiden går fort även om man bara tar en dag i taget. Sedan förra veckan har vi hunnit med 4 föreställningar och är nu halvvägs. Om bara någon timme ännu mindre. Hur ska jag klara mig när detta var slut. Nåja, man ska inte ta ut något i förväg.

Har sovit i min egen säng nu de senaste två nätterna. Någon vecka sen sist. Orsak. Ryggen. Soffan är hårdare och har passat mycket bättre. Men nu har jag slutat med värkmedicinen och det går ändå. Sen så är detta med att sova ensam i sängen inte alltid så trevligt. Saknar vikten av huvudet på mitt bröst. De sövande snarkningarna, det ruffsiga håret och det välansade skägget. Så många är sedan men i vissa specifika fall är mitt minne onödigt bra :P Visserligen är den bara 120 cm bred men ibland känns det som en ocean. Men är man bara tillräckligt trött så...
Trodde aldrig jag skulle kunna vara en sådan person som tycker om att hålla igång konstant men faktiskt é det inte så illa. De senaste veckorna har jag ju mest flyttat mig från ett ställe till ett annat, städat här och där och så någon föreställning däremellan. Men det är klart lite måtta får det väl ändå vara.

Visste ni förresten att jag är en extremt nyfiken person? Men se det är jag. Inget att skämmas för. Anyway det är jag. Jag är alltid det som står bakom varje hörn och lyssnar. Rotar lite försiktigt här och där vid behöv och det är otroligt vad man kan höra och finna. Gjorde ett riktigt intressant fynd häromdagen. Förstod det kanske inte riktigt men var och en med sitt... Grävande journalistik om man säger det fint ;P

I Fredags var 3+1 av mina fröknar och underhöll sig på Scala De hade trevligt. Och jag fick blommor :D Visserligen inte rosor men ändå. Och de var betydligt vackra när jag kom hem och packade upp dem än vad de var när man såg dem inpackade i sitt plastomslag :D Men va kan jag åt att jag é svag för rosor.




You Are Openly Compassionate and Secretly Angsty




You are empathetic and feeling. You sympathize with people and have a lot of patience for them.

You are nurturing and supportive. You are the biggest cheerleader in your friends lives.

You are a truly loving person. You are affectionate and warm-hearted.

You have a lot of outward focus, and you tend to blame the world for your failures.



Friends Light Up Your Life




You are an open person. You willingly share the good, bad, and ugly about yourself.

You love to socialize, and you like having a big crew. Give you some good friends, and you'll have a good time.

Part of what makes life meaningful for you is bonding with other people. You are undeniably social.

You are independent, but you don't see life as a solo journey. You like to have companions for every stretch of the ride.



You Are Apple Pie




You have great drive and determination. Nothing is going to stand in your way.

You are a finisher. If you start something, you see it through to completion.

You are social and gregarious. You make other people feel at ease.

You'll gladly work on a task until it is done. Completing tasks makes you feel good.



You Should Pierce Your Ear




You are a leader of sorts. You lead through consensus and cooperation.

You are complimentary to those around you. If someone does something noteworthy, you notice and mention it.

You have an ambitious streak. You see your life as a gift, and you don't want to waste it.

You blend in well, and you don't like to make waves. You prefer to stay out of trouble.



You Are Down to Earth




You take things one day at a time, and you do your best to live in the moment. You don't like to get too carried away.

You're loyal, trustworthy, and comfortable in your own skin. You've earned a lot of respect from having these qualities.

You tend to excel in work situations, but you also facilitate a lot of social gatherings too. You work hard and play hard.

Your tastes and preferences are classic. And classic never goes out of style.

1 kommentar:

  1. Grattis, du vann tavlan :D Skickar du adressen på fb meddelande eller något så kan jag posta den :)

    SvaraRadera