tisdag 4 oktober 2011

Get your mind out of the gutter - it's blocking my view.

En vecka sen jag skrev sist men det känns längre. Dagarna har runnit iväg. Fulla av aktiviteter och datorn, bloggen, teven eller DVD:n har inte haft hög prioritet. Datorn har inte en varit ur viloläge sen mitt senaste inlägg (därav 75 olästa meddelanden, trodde på flera) och timmarna teven har varit på kan räknas på en hand. En personlig triumf och något som känns riktigt bra eftersom dessa tidigare varit viktiga saker att ha att göras med. Visserligen har jag ju nog kollat facebook och e-posten via mobilen dagligen :P Orsaken till allt detta är underbara Scala. Vi har ju nu hunnit med premiär samt 2 föreställningar. 3 underbara händelser visserligen men jag tycker ändå inte om att föreställningarna börjat eftersom man då kan räkna antalet gånger kvar man träffar det underbara gänget på Kulturhuset under denna produktion. Tragiskt. Vill alltid att det aldrig ska ta slut när det äntligen fått sin början igen efter ett ofta rätt långt avbrott. Men sånt e livet…

Premiären gick finfint, publiken älskade oss. Hade själv bokat in 7 vänner och det kändes bra men lite extra spännande också. Replikerna satt men det spelar inte så stor roll, går det bara smidigt vet publiken inte ett dyft :P Vi hade fullsatt.
Premiärer är alltid speciella, man får blommor, älskar att få blommor, en trevligt sätt att visa sin uppskattning.

Å en fullsatt salong å det bländande strålkastarljuset ger alltid en speciell känsla. Å jag fick efteråt höra av en medspelare att det var det bästa han sett mig göra, jag hade något speciellt just den kvällen. Han sa det med sån värme. Han menade det verkligen. Det lever jag på LÄNGE! :D:D
Lördagens föreställning, ca.80 pers, men allt var lika bra som kvällen innan. Vi var spända, väntade på recensionerna.
På söndag hade pressens utlåtande kommit! Och WOW alltså. Beröm från början till slut alltså. Jag kallades grotesk men också sevärd och rolig, dock ej begåvad men det sa väl sig själv får man hoppas :D Vad gör man inte för kulturen.
Nu en paus i föreställningarna till onsdag (imorgon) och enligt läget i söndags så lär det endast funnits 3 tomma rader och så verkar det överlag se ut på nästan samtliga föreställningar framöver också. Känns underbart men vill DU se OSS, kanske för andra eller tredje gången t.o.m., så boka NU!

Hur orkar man sen med allt detta då? Man bara gör det. På Scala känner jag mig alltid pigg och för det mesta lycklig men runtomkring kan man nog ändå känna att det tar på. Men det är det värt. Lägenheten é kanske inte alltid i perfekt skick men om jag är trött finns det två möjligheter.
#1 Jag märker det inte ens.
#2. Jag retar upp mig å finner krafterna för att göra något åt saken.
Önskar att man kunde vara en sån person som bara jobbar å jobbar å alltid orkar, nog för att såna också kan bli trötta har jag sett på sistone. Men kan man då unna sig en sovmorgon på en lördag? Absolut inte, då ska något av jobben vid sidan av den ordinarie tjänsten utföras. Å då blir jag sådär så jag vill bara följa med hem å bara riktigt skämma bort honom. Önskar jag kunde förneka de tankarna men eftersom säkerhetskedjan (tydligen) é tillverkad av svaga länkar blir det svårt.

Över till något annat. Fick häromdagen höra slutet på något som troligen jag kunnat finna vara en mycket intressant diskussion. Sammanfattningen var att små förälskelser e riktigt trevliga. Jag log å höll med men blev sen riktigt förbannad. Roliga ja, för den som inte tog det på alvar å sen gick därifrån med brustet hjärtat. Jävla dumbos (ett ord i min replikföring som jag alltid velat ändra till idioter men funnit att dumbos faktiskt passar bättre). Fast egentligen gillar jag dem ännu men i stridens hetta så.

Hade igår stora planer för att betala räkningar men det blir visst först idag. Det är nog en sak jag gärna skulle skjuta långt på framtiden men det finns väl såna som inte skulle bli glada. Fast inkassofirmorna skulle säkert bli det :P Somnade ju så snyggt på soffan efter jobbet igår å sen blev det en tripp till Boman som gällde. Å där for den eftermiddagen/kvällen. Försöker boka upp alla mina lediga kvällar med något, känns som att det behövs....



You Are Wild Yet Creative





You value independence and the freedom to do what you want. You refuse to be told what to do.

Your thinking tends to be open minded and optimistic. You see opportunity where others see problems.

You tend to avoid commitments, preferring to keep your life free from responsibilities.

You follow your own rules in life, even if you change the rules every day.



You Take Excellent Care of Yourself





You live in the present moment. You feel like it's a waste to dwell on the past.

You don't let stress get to you. Life is too short to worry.

You're proud of who you are, and that's all that really matters. You don't worry if others judge you.

You put yourself first, and you are your own best friend. You know that your needs matter.



You Are English Breakfast Tea





You tend to have rather traditional views of love. You are faithful and willing to work hard in a relationship.

Hard working and ambitious, you can survive in the most cut throat work environment.

You're steady, organized, and determined to achieve your dreams.

People can count on you. You take duties and responsibilities seriously.



You Struggle With Greed





You tend to fixate on what you need and want. You never quite feel satisfied.

Your needs are always greater than what you have. It's hard for you to believe that you have enough.

Just because you struggle with greed, it doesn't necessarily mean you are greedy for money.

You may be greedy for experiences, attention, love, or support. Your needs are much more psychological than material.



You Are Charming





You're by no means generic or ordinary. In fact, you're one of the most original people around.

You are charming in a steady, subtle, and thoughtful way. Your charms are effective, but they take time.

You are content and happy-go-lucky. You believe that life is truly sweet.

You can't help but be keenly aware of the environment around you. You are attentive and perceptive.



You Are a Studious Student





You are wise and thoughtful. You are very philosophical about life.

When something is important enough, you will tell people about it. You like to mull things over for a while.

You are original in both your thoughts and actions. You think the status quo is boring.

You are good at working hard without expecting praise. Others often don't know about your accomplishments.



You Fall for the Popular Type





You make things fun for other people. Your light-heartedness is contagious.

You are attracted to people who are as social and as charming as you are. Popular people are popular for a reason.

You desire a parter who is playful, spirited, and easygoing. You aren't big on drama of any sort.

You are very well rounded and you seek out people who are equally accomplished. You believe success is contagious.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar