fredag 19 juli 2013

I’m getting old(er)

Fredag den 19:e Juli. Sista dagen jag får vara 24. Farligt nära dagen jag blir halvvägs till 50 år, 20:e Juli. Egentligen stör det mig inte att bli äldre… på sant. Ju äldre jag blir ju närmare kommer jag min mentala ålder vilket ju var 33… Jag blir äldre och ser fördelar, som t.ex. att jag nu förtiden faktiskt kan dejta folk i min egen ålder (och i vissa fall yngre) eftersom alla andra ju också blir äldre. Och män som är äldre… låt oss säga 17 år, (6 månader och 3 dagar) skulle det inte vara så stor sak (för omvärden) om man skulle dejta. Är jag äldre kan jag lätt dejta (ännu) äldre.

Men det finns också negativa saker. Jag blir äldre och ändå står jag still på ett och samma ställe… det suger (på ett MYCKET DÅLIGT sätt).

Jag tittar mig i spegeln. Jag ser inga rynkor… än. Jag gillar rynkor… det har jag sagt förr… på mina män. Yngre eller äldre, små eller djupa skrattrynkor, crowsfeet kring ögonen gör männen så svåra att motstå. Men som jag säger… på ANDRA… inte mig. Jag ska ju vara den unga killen ”de äldre männen” vill dejta. Jag är ung och håller dem unga. Och jag kommer aldrig bli äldre än dem…
 
Låt oss sedan se vad födelsedagen för med sig. Den kommer börja med en begravning… det vet jag. Maily ska föras till sista vilan. Begravning på sin egen födelsedag är hemskt, men det är kära Maily, hon som fattas oss, som nu är borta. HON kan få dela den dagen med mig på detta vis.

 

Sen får vi se… hoppas ju på att bli ihågkommen… på många sätt. På facebook blir man ju inte glömd. Men ett GRATTIS! Där känns ofta tomt. Å andra sidan, jag skulle aldrig heller minnas allas födelsedag och står det att någon fyller år skickar jag detta vardagliga GRATTIS! Specifikt tänker jag på Herr ”40 mörkröda rosor, den yngsta 40-åringen i nejden, for old times sake osv” ska minnas mig… men vem tror det… seriöst…

Jag. Ute på vattnet. I båt eller annars. Inte direkt något jag älskar. MEN idag har jag inte velat någon annat. Jag har velat ut till en skärgårdsholme jag inte känner till, kasta loss från Bådan med en Selco-båt jag bara sett på bild, med en man jag älskar, som kapten. Då skulle jag känna mig trygg. Han skulle få bygga på sin bastu och jag… nåja… kan väl njuta av utsikten… Det hjälpte ju inte att jag såg just denna man en kort sekund när han körde på andra sidan esplanaden på förmiddagen. 1 månad och 1 dags nedräckning börjar från noll…
En båt likt denna...

Jag börjar då jobba om mindre än 4 timmar… borde jag sova? Definitivt. Ska jag göra det? Snart….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar