fredag 12 juli 2013

Medusa försvinner...och sa jag...AJ

Ibland tvivlar jag verkligen på min viktnedgång. Inte är det väl så mycket och inte kan det väl vara SÅ många centimetrar. Så sent som igår tystnade min mamma mitt i en mening och konstaterade att "Nog blir du smal". Öööh, jaha. Så bra. Vågen rör sig inte och tycker själv inget har ändrats på månader. Då börjar jag också tvivla på helheten. Men då provar jag kläder. Gamla kläder som passat förr. Igår var det Medusa. Hennes axelbandslösa topp. Den syddes efter mina specifikationer. Den passade ändå inte när den kom och syddes ut. Efter detta var den nästan exakt, nertill snudd på för liten och upptill 2 cm extra som korrigerades med säkerhetsnål. Nu är den gigantisk. Som dubbelt för stor. Även orginalnåtten skulle fått tas in 15 cm. Skrattretande och jag tvivlar nästan fast jag ser det med egna ögon...

Detdär är så inte jag mera...


Jobbet väntar ikväll och jag har ett skavsår bakpå höger fot, skaffade ju nya skor, länkskor.


Man kanske borde gå lite i taget när man går in nya skor, inte genast 10,5 km och verkligen inte två dagar i rad... Men inte jag. Som tur är finns plåster och Duoderm :) 


God fortsättning mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar