tisdag 16 juli 2013

Vi har i alla fall tur med vädret…

Så mycket att göra så lite tid. Idag MÅSTE jag i stort sätt till Jeppis och handla en kostym. Jag varken skulle orka eller vill. Speciellt inte ensam men nu blir det nog så. Kanske hinner jag träffa lite vänner när jag ändå är där... om jag har tur, annars blir det många tråkiga timmar. Och totalt skitväder med regm regn, och regn är det idag också, just så…


Det går varit mycket på senaste tiden. Framförallt jobb. Andra hela helgen jag jobbat i rad. Lite mer än nödvändigt men det går när man tänker "pengar pengar pengar".


Jag köpte ju nya skor. Löpskor. Nu har jag gjort det IGEN. Ajajaja. Bara att konstatera att om jag vill behålla mina stortår, vilket jag ju faktiskt vill, så får jag köpa nya lenkkiskor. En storlek STÖRRE. Mina stakars tår. När jag provade dem första gången, helt ok. Första lenkkin… inga problem, fick ju skoskav men så är det ju med nya skor. Andra gången med ett omplåstrat skoskav, kändes bra.. lite trångt om tårna men tänkte det blir bättre… Tredjegången, aj som sjutton. Glöm det. INTE igen. Skorna hade krympt eller fötterna växt. Har nu beställt storlek 47 istället… Fick inte exakt samma märke, men åtminstona Adidas Performence. Tog 2 par samtidigt, adidas PerformanceDURAMO 5 och adidas PerformanceADIZERO FEATHER 2.



Bröllop, vad är de bra för?! Häromdagen, när jag hade varit och handlat efter förmiddagsskiftet på jobbet hände något. Jag gick från Torghallen och i första korsningen kommer en bil körande med suffletten nere och med en lycklig brud i baksätet som viftade med sin bukett och hälsade glatt på mig. Jag kom i den stunden inte på vem det var men just då spelade det ingen roll. Det kunde vara precis vemsomhelst... det gjorde ändå lika ont. Lyckliga lilla flicka som hittar sin prins och äntligen får gifta sig. Jag också VILL. Kanske lika bra att jag inte blir bjuden på bröllop, det skulle bli så plågsamt. Visst är jag glad, jätteglad, för såna som gifter sig osv. men inom mig finns ändå en känsla av stark AVUNDSJUKA.


För att återgå till ämnet träning och träningsskor.
Träning och jag har ALDRIG varit ens i närheten av att vara vänner och nu finns det där för mig nästan varje dag. 10,5 km snabb promenad, det är träning för mig, i nuläget, framöver kanske det avancerar.
Jag köpte mig länksor vilket ju är totalt GALET...träningsskor...JAG....never...
Jag dricker shakes gjorda på proteinpulver, jag har verkligen retat folk som hållit på med det förr. Nu säger jag högtidligt FÖRLÅT... Det smakar ju inte illa, är mättande och funkar fint som nyttigt mellanmål. Gymmar man sen och så är det säkert ännu mera hjälpsamt för återhämningen.


Jag ÖVERVÄGER gym. Överväger. Men det fakto att jag en gör det är verkligen inte NORMALT. Inte ens i närheten. Jag börjar nog inte imorgon, eller nästa vecka, troligen inte ens nästa månad, MEN ... jag överväger det :)

Människor kan förändra sina tankesätt...om de VILL!


Igår var en skitdag. Jobbade från morgonen, vilket var helt ok skifte men efter det tyckte jag att jag var trött och bara sov. Inget blev gjort tyckte jag (inget i jämförelse med vad jag tänk jag skulle fått gjort). Vädret sög, grått och trist med regn, och jag beslutade därför "Ingen lenkki idag". Tänkte hinna med mycket… tvätta kläder, stryka lakan, skriva blogg och se på film. Blev det så. Njaaa. Jag var trött, kände mig irriterad. Mycket på G och inget flyt alls med något av det. Till slut fick ju ändå den dagen ett slut också. Nåja, en POSITIV sak fanns ju, Jotexkatalogen kom och där fanns mycket jag gillade så jag gjorde 2 konstaterande:
#1. Jag behöver mer pengar...
#2. Jag behöver betydligt större bostad...




Let today BEGIN...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar