onsdag 17 juli 2013

Jag vann en vecka…

Såhär långt har dagen idag varit riktigt bra… förväntar att det fortsätter i samma anda… Jag vaknade till två trevliga saker:

#1. I ett chattmeddelande från när jag redan loggat ut och somnat… ensam… fanns denna video. Detta efter att diskussionen ”Sova ensam: ensamt eller en chans att breda ut sig” diskuterats. Gulligt… och en favoritlåt i bakgrunden dessutom :D



#2. Kl.03:26 kom svar på ett SMS jag sänt tidigare på dagen. Jag vaknade till när det kom men somnade leende om för jag visste, instinktivt, vem som var avsändaren. Och när jag läste det denna morgon visade det sig att jag hade rätt :D :D
Det var ingen kärleksförklaring om ni trodde det men trevligt ändå :D


Alla vet vi ju hur jag gillar horoskop…nu har jag läst ett välidigt passande igen… för periden 11-24 Juli
”En (infoga passande stjärntecken här, lite hemligeter måste jag ju ha ;) ) kan komma att avslöja att hen gillar dig mer än som en kompis.”
Stör mig lite på ordet KAN :P Men det passade bra ihop med ett tecken som börjar på V…


Gårdagen var som den var, en bra dag i Jeppis även om jag vid 2 tillfällen befann mig på en plats jag inte borde vara på… så nära… det kändes i luften… underbart… Men gjorde inget dumt utan gick därifrån…
Men från Jeppis kom jag med en kostym. Från Dressman. Jag handlar verkligen inte där i vanliga fall men… Väldigt bra service måste jag säga, kunnig, gissade rätt storlek genast 56L, fick den sista de hade i lager. Men kan reta mig fruktansvärt på att jag inte vet om jag borde känt expediten… hon (jag som hoppats på en snygg man :P ) så att jag måste gått ner mycket på sista tiden, jag svarade jo, hon sa att det syns. Tack bara men HUR såg hon det… hmmm…
Nu är det dessutom lite olika åsikter om detta med kostym i detta bolag. Jag provade den så mamma fick se. Hon beundrade och skröt. ”Så stiligt, den passar ju perfekt… osv…” Dessvärre kan jag inte säga detsamma. Jag gillar killar/män i kostym… verkligen… men på mig… njaa… Måste leta fler åsikter…
Sen på kvällen var det lite usligt en bra stund…jag tog en promenad…jag bara måste. Det regnade och blåste om vartannat och paraplyet fällde jag upp och ner så mycket jag hann. Men regnet var inte så dumt… som Robyn sjunger ” It’s a good thing tears never show in the pouring rain”. Så mycket känslor som bubblade upp… men efteråt kändes det faktiskt bättre…


Nu är det dag att bädda sängen. Äta något å sen blir det att sticka iväg och jobba… Nu kan jag göra det när jag sett klart 3:e säsongen Spartacus… lite mycket blod (som ser väldigt orealistiskt ut) men så mycket annat trevligt….


See you guys!


PS. Rubriken ja… jag hade tydligen räknat/tänkt fel… på något sätt trodde jag att nästa vecka inte fanns :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar