söndag 13 oktober 2013

Ledig ledig ledig…härligt härligt…olönsamt

Detta är min 3:e lediga dag. Och ännu imorgon är jag ledig. På ett sätt klagar jag inte, vem skulle väl inte gilla att ha mer tid hemma emellanåt och ändå få samma lön på kontot. Den perfekta tillvaron. Men nu funkar det inte riktigt så och då jobbar jag gärna. Men dessa dagar har suttit riktigt bra… fått gjort ett och annat här hemma.

Strykningen klar…inte ett enda skrykligt tvättat lakan finns att hitta...
 

Också stickningen har avancerat. Lärde mg använda strumpstickor… vet inte varifrån jag fått iden att det skulle vara svårt… nåja… Men tröjan blev klar… Tog 10 dagar, 2 dagar mindre än förra tröjan… helt ok tid…


 
 


Detta med att fästa trådar...ve och fasa...

Men den blev perfekt...får väl nog vara nöjd...
Just nu håller jag på med en halsduk(julklappar) 1 av 2(3, känner jag måste laga den… utifall att) och försöker nu hitta ett passande mönster till mina kommande vantar. Jag kollar på alla mönsterstickade vantar jag hittar i jakt på en snygg, enkel, unisex snöflinga eller liknande att laga på handryggen på vanten eller en bård som lätt stickas hela vägen runt.


 

Får väl se vad jag hittar… har ändå inte rätt stickor ännu… men de kommer… likaså ännu mer garn… men bara LITE, jag lovar… Men hittade en halsduk jag själv vill ha, sen när planerade halsdukar och vantar, och om jag hinner innan jul eller fort efter, stickade sockor…

 
Frågan är bara, hur ska jag få killen också... vilken underbar kille… känner jag på mig…

Ska väl bara fortsätta med att njuta av ledigheten och se vad morgondagen för med sig, jag vet en sak den borde föra med sig… att jag städar badrumsskåpet… risken är liten men :P
Googlad bild...men ungefär samma röra...jag är inte 100% perfekt...sorry...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar