tisdag 22 oktober 2013

Only the good die young

Mycket att ta igen nu....igen...låt oss börja med förra veckan
Höjdpunkt #1.
Hösten är här...sommaren är officielt över. De sista av sommarblommorna plockades bort (kunde ju inte slänga alla som ännu blommade)


och ganska många 10€ lades på ljung och Calluna. Mossa fick jag av Sanni. Blev faktiskt nöjd med resultatet...det enda som fattas nu är lyktorna. Låt oss se när de kommet upp...(tidsbrist)



Höjdpunkt #2.
På torsdag hade jag, aningen "tanklöst" tackat ja till att delta i ett projekt, ett slutarbete för en som jobbar After Eight, något som jag efteråt verkligen INTE ångrade.
Projektet var att laga ett kollage, en skattkarta, över det som gör en glad, det man älskar, framtidsvisioner osv. Saxen gick het i tidningshögarna och många skratt fanns runt bordet där den lilla pysslande gruppen satt, jag, Dreya, Ninna och den nya trevliga bekantskapen Sofia. Avslutningsvis blev det verkligen ett kollage med det rätta innehållet även om jag bara klippte på måfå.  Och ändå kom jag fram till åttor fanns inte de delarna jag tänkt tidigare. Happy happy kände jag mig efteråt.


Personligen var höjdpunkt 2 SÅ mycket bättre än nr.1 :D

Stickframsteg
Det har stickats en hel del och till dags datum har 3 halsdukar färdigställts så långt som att trådar ännu ska fästas och de ska väckas till liv med fransar.



Den sista blev till stor del stickad på vägen till och från Helsingfors,


 ...man måste ju passa på...inget annat att lägga händerna på ;P


Nu har produktionen av vantar påbörjats, 7 st ska magasinet och just nu är 1 st (1 st, inte ett par) klart (minus tumme ännu)...fortsättning följer. Mönstret skapade jag själv...någa...plockade ihop själv av existerande mönster...(det ska vara 2 rader av bottenfärgen på båda sidorna av "pippimönstret", inte 2 på en sida å 4 på andra)



BBF=Big Busy Friday
Jag kan inte förstå hur det kan komma sig att hur mycket jag än planerar så blir ändå alltid vissa dagar smockfulla av göromål. Allt på en gång. Fredag var en sådan dag. Uppe tidigt och började sticka de sista 25 varven på en halsduk....hade planerat jag skulle hinna blogga (nåja)...packa(hmm) och naturligtvis kaffefrämmande av A.J....vilket ju faktiskt var trevligt. Stress stress stress men när klockan var lite före 15 tog jag mina överfulla väskor och gick ner till gatan precis som min bil kom och hämtade upp mig...
...and we were off...


Idag är också en dag där det egentligen finns för många saker jag VILL göra men har kokat ner det till de 2 viktigaste; bloggen och stickningen. Blogg, ongoing...och stickningen, 1/2 par klart (utan tummen)...hade också A.J. hit på stickträff å "skvallerstund" idag...så låt mig nu fortsätta :) Det går bättre och sämre...min hjälp i skapandet är "GLEE"....och jag och Will Shuster (Matthew Morrison)...sparks I tell you....what a MAN...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar