tisdag 22 oktober 2013

A weekend of Wonderful Fantastic Fun

En dag sker det. När saker och ting bara överträffar sig själv. Föregående helg var verkligen en sådan. I min kalender stod det 18-20:e oktober såhär "Helsingfors avec D & M". Få saker trevligare att läsa.
Resan startade redan fredag. Jag var ledig medan övriga deltagare slutspel sina jobb kl.14 varav jag plockades upp kl.15 utanför mitt hus. Vidare till Karby, platsen där jag blev KÄR. Länge sedan jag möttes av något så underbart gulligt med såna vackra ögon...kattungar. 3 stycken underbara saker. Jag kunde tagit dem allesammans med mig genast men behärskade mig och påminde mig själv att "Nej...ingen(inga)kattungar!!"
I slutändan är verkligen inte resan till Helsingfors särskilt lång...speciellt inte som en divig passagerare :) Delar av den sista sträckan mot huvudstaden när allt var lugnt och mörkret gjort sitt intrång var det riktigt mysigt.
Ankomsten till Helsingfors kan beskrivas med ett ord...KALL... något som lätt glömdes bort när, väl på hotellet, dörren gick igen bakom mig och man fick slänga sig på sängen. En flaska vin,  många skratt och trevliga pratstunder ingick i den kvällens schema...



Lördag...efter en skön hotellnatt vaknade man relativt utvilad. Att vakna på hotell ger mig alltid en varm känsla i kroppen. Sen frukost,  frukt och croissanter...CROISSANTER...det är allt jag behöver. Skulle det sedan serverats till min säng av någon sexig kille skulle det blivit mitt favorithotell, lätt.
På lördagens schema stod shopping, seminarier på Bibliotek 10 och PARTY. Personligen skippade jag seminarierna för shopping (fönstershopping). Visst var det delvis väldigt intressanta ämnen men när jag började tänka...en dag i Helsingfors, något som sker ett par gånger om året, shopping eller seminarier...ja, då vinner SHOPPING..(samt kaffe på Fazers kafé i Forum)...
Många många butiker...härligt. Men en sak var bättre än shopping, Simon ringde och hade tid att träffa mig. UNDERBART. En lång stilla promenad runt delar av Helsingfors...i solsken...vad mer kan jag önska...(nåja...jag KAN önska mycket mer).



Kvällen började sedan med stunder på hotellrummet, en handelsrunda, mat på hotellrestaurangen, ett klädbyte och iväg till "Adams" (ja så hette FAKTISKT stället) ,träffade där både gamla å nya bekanta. Blev.a. en kille från Korsholm I min fantasi var han intresserad av mig och (troligen) i verkligheten berömda han mina skor just bara för att han gillade SKORNA.Dessvärre fick jag aldrig höra något efternamn, bara Dennis, från Korsholm, och inte ens FB har kunnat hjälpa mig.
Vidare till klubben Hercules, en plats jag inte trodde jag skulle beträda mera och ännu mindre faktiskt gilla.
Underbar...underbar...UNDERBAR kväll. Jag så att det faktiskt nästan var bättre än Spanien. Trots att det en stund var väl omskakande rent psykiskt och jag ett par sekunder undrade hur om jag skulle testa å se hur mycket alkohol jag faktiskt kan dricka innan jag slocknar. Glad jag inte gjorde det...
Om jag skulle välja det bästa från kvällen...som jag ju faktiskt ombads göra av Dreya så kan jag inte välja, det var en underbar kombination...utan inbördes ordning...
# 1. Att få dela hela kvällen med Simon...att få ha roligt med honom på det sättet är guld värd.
# 2. Shaking some booty...like it...
# 3. Närheten till såna man gillar med trevlig stämning runtom.
# 4. Någon gillade mig faktiskt (eller ok, mina skor) och  vågade säga det.
# 5. Fick höra något som fick mig att tänka..."its fate..."
# 6. Fick "beröm" för min sångröst :)

osv.   osv.    osv.

Söndagen var en tråkig dag, en trevlig dag, en TRÖTT dag...knappa 5 timmars sömn...
Helsinki....I'll be BACK... trots att också denna resa fick mina fötter i oskick. Ja eller inte så mycket helgen som skorna jag bar...Skorna med denna varningsmärke på lådan...


Snygga skor men tortyrredskap...mina fötter svullna ännu ett dygn senare :P



Vilket FRUKTANSVÄRT inlägg...bevare mig väl...menmen man kan inte alltid vara 100% Ska trösta mig med Seebachs senaste låt sålänge...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar