fredag 12 september 2014

Ekorrhjul

Snudd på 2 veckor har återigen gått och nu var det dags att försöka hinna ikapp igen med dokumenteringen. Jag kom hem från jobbet å satte mig i soffan med Ipaden i famnen. Solen värmde mina ben. Hjärnan rusade och jag fick knappt skrivit de 3 rubrikerna till mina planerade inlägg, sen somnade jag, stone cold. Å längre kom jag inte. Nu gör jag ett nytt försök.


Sen sist har livet varit allt från vardagsmat till storm på öppet hav och lite allt däremellan. Å i torsdags var jag lika galen som Amalias "Crazy Days" :)


 
Jobbet går sin gilla gång och vemodet att veta att om 2 veckor är vi troligen alla borta därifrån är påtagligt. Patienterna är nästan alla flyttade till andra avdelningar (imorgon, fredag 12.11. är det pappas tur vilket är något jag väljer att inte tänka på). Jag har visserligen bara jobbat där i 7 år men känns som så mycket längre...allt som hänt, alla patienter...personalen. Jaja, sådär är det.


Förutom ekorrhjulets gång och de 2 andra inlägg som skrivits måste jag ju uppmärksamma det jag lagt ner många timmar på. Syltande å saftande. Äpplen och röda vinbär.  Litrar och kilon. Jag låter bilder berätta historien.


Fullmånen skymtar bland molnen och jag är just nu inne i någon zombiedimma. Det tar all kraft jag kan uppmana för att koncentrera mig på detta skrivande men känner att det behöver göras... Kommer kännas bra när det är borta från listan. Sen är det bara att reda upp lägenheten och veckans enda lediga dag, fredag, går åt till en hel del planerade projekt...


Får se var allting landar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar