söndag 28 september 2014

Rubrik

Det är konstigt hur snabbt en vecka kan gå. Å jag känner jag inte hinner med. SÅ mycket jag känner jag måste få gjort och när dagen är slut och jag hållit igång hela dagen så är listan fortsättningsvis lika lång. Men så är det väl ibland.


"Tevekändis... ;) " Det meddelandet kom strax efter klockan 22 i onsdags. Den kvällen hade jag haft ett stressigt kvällsskifte och helt glömt att knäppa på TV:n när jag kom hem. Men det fanns en och annan som tydligen haft bättre tid...å som presic i tid riktat ögonen mot skärmen...och...tada. Där var jag!
För den som missat går reprisen idag...å är ni duktiga lyckas ni hitta klippet på Tv4 också :P


Nu är det snart jul och mindre än 3 månadet innan en lång lista julklappar att fixa. I stickväg handkar det om:
5 halsdukar
5 par vantar
5 par sockor
1-3 mössor
Detta vad jag vet i nuläget...då finns det ännu en handfull människor som behövet få något också. Men jag är igång. Å första leveransen garn har kommit...en del är fel...annat är jag misdnöjd med... Hoho...

En halsduk halvfärdig och den första initial-vanten blev nog bara ett prov...missnöjd så in i bomben...


“As he read, I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.”

Mina känslor är som vanligt heta...helt i onödan. Finns just nu män i mitt liv...det gör det alltid...alla med sina problem.
# 1. För långt borta
# 2. Intresserade...ibland...annars tröga...
# 3. Inte intresserade...eller??.... Kanske snart...bara att vänta? Troligen...



Känslan som plötsligt uppstod, säsong 1, avsnitt 1 av "Rederiet"..."Jag vill tillbaka..."


Och när jag nu är ute på sjön. 28 Septemper 1994. Tjugo år har gått. En stor katastrof. En jag inte riktigt kan förstå. Idag hedrar vi minnet av alla de som dog den natten.


Å så lever livet med mig...nu tillbaka till min stickning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar