måndag 9 augusti 2010

Åland - The Experience

Hemma igen efter en hektiskt, men trots det en helt otroligt FANTASTISK, osannolik helg, kan inte riktigt fatta att jag faktiskt varit på Åland och träffat morbror och hans sambo Nettan. Detta till trots så har jag nog varit det, jag har bildbevis :P Geta var verkligen underbart, synd att det är så långt borta. Och att vara bara en helg var alldeles för kort, nästa sommar ska jag se till att ha en vecka ledigt, det har jag redan bestämt mig för. Stämmer det sen att skratt förlänger livet så blir vi alla nog 200 år äldre efter lördagskvällen, vem trodde att kortspelet Skip-bo kunde var så roligt, verkligen ett roligt spel, rekomenderas varmt!!!


Åland är väldigt vackert kom jag fram till, det lilla jag såg, Äppelträd i massor och nästan all affärsverksamhet vare sig det var bilverkstäder eller klädaffärer var inhysta trähus, snygg i och för sig, påhittigt.

Shoppade ju på TaxFree, alldeles för mycket godis kan jag tillägga, det måste ju bara räcka till jul tycker jag. Parfym blev det också, letade något nytt, men trots allt det fanns att välja på hittade jag inget nytt, det fanns inget med någon god doft, det flesta tyckte jag bara luktade starkt och tickande. Tyckte dock ofta efter att testat 4 olika att den kombinationen var perfekt, borde ha bett om en stor flaska och skapat en egen doft. Köpte dock en hel del produkter av mitt älskade Chanel Egoiste.
I övrigt var båtfärden lugn, rörigare på hemresan, massor av ungar överallt, deras föräldrar tyckte tydligen att de inte behövde tillsyn utan fick springa som de vill. Stående bordet var skräp, bättre att äta i cafeterian fast de vägde tallriken, men oj va hott, wienerschnitzel, oj va gott. Dock inte godare än Dan-Anders mos och köttbullar eller Geta-plättarna, ja vi blev verkligen bortskämda.

Helgen är över och vi är tillbaka i vardagen med jobb osv. Glad att jag lyckats packa upp, oj va mycket onödigt jag hade med mig, men, men :D Hoppas Dan-Anders kommer nästa vecka, men det beror på om hans badrumsrenovering är klar, men jag hoppas….




You Are a Flirting Genius



You are an amazing flirt. You know how to charm almost anyone.

You've got the moves and words down. You are both witty and charming.

You know how to flirt when the time is right, but you also know when to hold back.

You rarely send the wrong signals. You have your flirting under precision control.






You Are Pink Lemonade



You are a bit wacky and offbeat. You are all about expressing your uniqueness.

You inspire others to live a little more boldly. You are very exuberant.

People see you as independent, and they're right. You don't see it that way though...

You're just living your life as you want to live it. You aren't necessarily making a statement.

What Flavor Lemonade Are You?



Your Ideal Best Friend is Fun



You have a little trouble breaking out of your shell at times, and you need a little coaxing.

You are really a fun person yourself, but you are sometimes reluctant to let loose.

Your perfect best friend is outgoing and friendly. You're happy to be around a social butterfly.

A fun friend will recognize you for the treasure you are. You are the perfect complement to a total extrovert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar