söndag 15 augusti 2010

“Without love our life is a ship without a rudder like a body without a soul”

Fredagen den 13:e förlöpte lugnt resten a den dagen, inga incidenter. Lönen stämde tydligen, de hade tydligen tagit högre skatt nu och tar mindre skatt 31:a, tydligen skulle det jämna ut sig i slutänden så då är jag nöjd :D Jaja, den dagen man förstå sig på löneräknare så tror jag nog att man borde förstå sig på elräkningarna utan problem också :P

Jag har ju varit ledig denna helg vilket betydde att igår var jag inte ledig utan tog tag i en massa hushållssysslor som skjutits åt sidan, tvätt, disk, lakanbyte och sen på kvällen också safttillverkning, ca.10 liter blev det av 20 liter bär, och inte en dag för tidigt, de hade nästan börjat safta av sig och jäsa till vin i sina ämbar så det var nog tur att jag inte väntade till idag som jag planerat. Idag har jag dock varit ledig, tagit det lugnt, sett på film, ätit alldeles för mycket av godiset köpt på båten, det ord låsas in och nyckeln kastas till skogs…

Men fasen också vad svårt det kan vara att skriv med högra handen nu med en kort, kort nagel på pekfingret, den gick av igår och jag får inte in den rätta känslan utan min långa nagel, nåja den växer väl ut, tur att datorn har rättstavningsprogram :P

Imorgon får jag äntligen höra vad det finns för planer för min lägenhet, hur häv ska renoveringen bli, får jag en ny spis månne, dyr hyra, måste jag tömma hela lägenheten osv. hyresvärdarna med disponenten kommer på besök, ska bli intressant.

Nåja, inget mer att säga nu, god fortsättning…




You Are Pie



You are sweet, but there's more to the story than that. You're quite complicated.

Sometimes people don't appreciate you as much as they should. You are really quite special.

You are deep, thoughtful, and get better with time. You are subtle but powerful.

You are very traditional, and that's a good thing. You remind people of simpler and happier times.






You Are Graceful



You are the type of person who always knows what to say or what to do.

You are good at putting yourself in someone else's shoes.

You try not to be picky, and whenever possible, you avoid gossiping or complaining.

You believe in smiling if you don't feel happy and laughing when the joke is on you. You have a mature attitude.






You Are a Red Pen



You have a flair for drama, and you tend to start trouble when things are too quiet.

You feel extremely passionately, and you tend to think that each little problem is a crisis.

You have no trouble speaking your mind, and it's an understatement to say your opinions are controversial.

You've got something to say about everything and everyone - and you don't hold back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar