fredag 13 augusti 2010

Fredagen den 13:e

Detta var verkligen inte n bra dag att få lön på, måst kolla lönebeskedet, om det kommer idag alltså och se vad jag fått lön för egentligen, men tycker nog det verkar som om något fallit bort, men vissa löneäknare gör ju lite som de vill. Hoppas nu bara att dagen inte fortsätter på samma dåliga, olycksbådande sätt. Sen undrar jag VEM som ringer på min dörr före nio på morgonen och sen inte ens väntar en liten stund så jag hinner kravla mig ur sängen och slänga på mig lite kläder, irriterande, nu kommer jag ju undra vem det var hela dagen, kanske någon jag velat träffa...tror dock inte att någon som känner mig kommer på surprise-visit före klockan 9 på morgonen :P


Igår spenderade jag dagen till stora delar i bärbuskarna i Forsby, jag plockade röda vinbär och mor var i hallonbuskarna. Efter ca.2-2½ timmes plockande hade vi ca.8 liter hallon och 20 liter vinbär. Kam inte fatta att det kom så mycket hallon, ifjol hade brorsan jämnat buskarna med marken men nu var de åter höga å fina, mindre brännässlor skulle kanske inte skadat förstås. Rödvinbärsbuskarna var så fulla att grenarna hängde och efter 20 liter så finns det nog lika mycket kvar, mor ska fara och plocka bort ännu mer idag, jag ska ju snart i jobbet jag. Föresten kan jag verkligen rekommendera att använda bärplockaren som man brukar ha till blåbär och lingon till vinbär också, perfekt :D Smålog nog lite igår när jag tänkte på vilka buskar vi plockade från igår, förr i tiden skulle det nog blivit katastrof om vi ens gick i närheten av dem, spelade ingen roll om farmor inte orkade plocka alla bär men de som var kvar skulle vara där, någon från Soklot eller Närpes kunde ju behövt dem. Vi fick hålla tillgodo med buskarna ett par meter bort, bland högt gräs och nästan mer nässlor än buskar. Synd bara att äpplena inte blivit till något i år, äpplen finns det på träden, inte ens maskätna, men spruckna och ruttna redan på träden, konstigt, beror väl på det fuktiga vädret som varit. Alltid är väl någon skadeglad, troligen någon i de ovannämnda ställena :P
Det var på något sätt rofylld att plocka bär igår, plötsligt hörde man det bekanta ljudet av pumpen som startade vid grannens ladugård och den där speciella, välkända “doften” som spred sig i luften. Länge sen man kände allt det där…

Nu ska jag börja ställa mig iväg till jobbet så småningom, en ledig helg väntar sen, en helt ledig helg, konstigt…:D




You Are a Surprise



There's nothing about you that is predictable or ordinary. You are totally one of a kind!

You're always changing and growing. You are never how you once were - you're always a little better.

You are constantly on the lookout for new trends or ideas. You love discover something else to love.

You are quite sweet, but you also keep it real. You wanted to be accepted for who you truly are.





You Are a Puppy



You are very curious and boisterous. You are always getting into trouble.

You are definitely quite social, and you depend on your friends to keep you company.

You get bored easily, and you need to stay active to stay happy.

Deep down you just want to be loved and to love people. You wear your heart on your sleeve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar