söndag 22 augusti 2010

“Why should we take advice on sex from the pope? If he knows anything about it, he shouldn't! ~George Bernard Shaw”

Här har det verkligen inte varit stor aktivitet de senaste dagarna, men det har varit lit stressigt och tröttsamt och tid och ork att sitta vid datorn har liksom inte funnits. Men nu ska jag väl knopa ner lite.

På onsdag var det “Allsång på torget”, hade tänkt gå dit och lyssna men så blev det inte. Jag stack iväg för att titta på min tillfälliga bostad, Bomans vind. Riktigt trevligt, blir nog bra att bo där när jag packat och flyttat klart, omg, har ju inte ens fått någon början ännu och det är ju bara ca.9 dagar tills jag ska vara ute. Hoppas verkligen att lägenheten blir allt man önskat sig när den är renoverad och jag får flytta in igen efter att ha städat bort allt damm förstås.

Torsdagen kom också, jobba och sen vila mig framför en bra film, “I Love You Philip Morris” och så iväg hjälpa till att packa en MASSA tavara som skulle säljas på Juthbacka. Sen skulle en paviljong resas, inte det enklaste, hoppas att “Easy Up” har inhandlats till nästa åt :P Tror nog det gick ganska bra, kanske skulle man sälja själv nästa år… Senare på kvällen tog jag en sväng ut för att se på kulturnatten, helt värdelöst i min mening, var fanns stämningen och folket, mycket folk ute på dagen men inte på kvällen. Jag hoppas verkligen att den hålls på lördag nästa år som det ska vara.

Fredag var det Juthbacka hela eftermiddagen och kvällen. Gick nog över praktiskt taget hela marknaden och fyndade nog lite men av någon konstig anledning var det mesta jag ville ha var endera för dyrt, onödigt eller redan ringmärk ;) :P Sen så satt jag resten av dagen i Bomans tält och tittade på ruljansen . Tycker faktiskt fler personer borde varit så kloka att de gått förbi där, cykelvägen är ju alltid helt oframkomlig.

Lördag, oj hjälp va man kunde vara trött, satt och halvsov på kaffepausen på jobbet men kring 10 på morgonen började jag faktiskt känna mig lite vaken, sådär 3 ½ timme efter uppstigning ur sängen :D Sen tog jag en tur till Juthbacka igen, gav en hjälpande hand med att packa ihop lite, i ösregn. När jag sedan kom hem var jag helt säkert på att det var söndag, den andra på raken t.o.m. eftersom jag hade söndag på fredag också med tanke på att kulturnatten ju var på torsdag och den ju alltid har varit på lördag.

Söndag har vi då fått idag, tredje på raken, men idag stämmer det ju faktiskt. Jag är ledig, skönt, och kväll imorgon, toppen. Borde väl egentligen börja plocka lite i skåpen, men det får vänta ännu, man kan inte börja packa för tidigt heller och det mesta i skåpen får nog där i stanna, förutom köksskåpen som ska ut förstås, men de sakerna kan jag ju ännu behöva så det får jag ändå ta till sist. Ikväll blir det pizza på Evins med Sanni & Boman :D




You Are Almond Bubble Tea



You are an ideas person, and you are always thinking of new ways to change the world.

Your taste is somewhat unconventional, although you don't like anything too far out.

You have a reputation for being quirky, and at times, you make sure to fuel it.

You're definitely adverse to following the crowd. You want to do things your way!





You Are Even



You are an easy going person who is both even-tempered and even-keeled.

You value stability above all else, and change can be a bit hard for you.

You are compassionate and understanding. You want everyone to feel included.

You tend to shy away from anything you don't understand and know. Embrace your odd side every once and a while!






You Have a Hippie Soul



You are free as the wind, and you don't like following rules.

You're open minded and nonjudgemental. You just enjoy the journey of life.

You're neither a leader nor a follower. You're own your own blissful path.

You believe that people should love more and hate less. It's really that simple.






You Are Cheerful and Bright



You are total optimist. In your view, there is no other way to live!

You seek happiness... and not the temporary kind either. You're looking for a permanent high.

You are often playful. You believe play is an important part of a full life.

You prefer waters that have small waves. You want to have fun, but you don't want to be swept away.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar