söndag 1 juni 2014

Out of context

Ännu en gång kommer här nu ett oorganiserat inlägg med diverse lösryckta saker jag glömt eller som inte passat in någon annanstans.

Utan inbördes ordning...

# 1. Horoskop
Som ni vet har jag ju en förkärlek för dessa...å Kurirens horoskop är alltid ovanligt slående. Läs bara det senaste. Å jag som just börjat nytt jobb...resten sen...hmmm...


# 2. Breakdown on the boat
Det fanns en dag...eller en kväll, när känslorna fick ta över lite för mycket...

"If I lay here, if I just lay here, Would you lie with me and just forget the world?"
Det var allt jag önskade


# 3. fb-findings
Talar väl för sig själv...

"Just bros helping bros..." Det fasnade lite i mitt huvud ;) (mild varning)


# 4. Känslornas styre
" But every time it matters all my words desert me
So anyone can hurt me--and they do"
Jag har sagt det förr å säger det igen, jag är för känlig för denna värld. Visserligen, det måste erkännas, ofta tror jag att jag lägger krokben för mig själv. Jag hör något alldeles allmänt å oskyldigt, men jag analyserar,tolkar å bygger upp både en story å fortsättning runt det jag just hört. Oftast har jag kanske fel dessutom å det jag hört inte alls ens i närheten varit något som jag på några sekunder hunnit fantisera.

Inte 100% sant men...

Igår hann jag med något sådant som, när sena kvällen kom, tog mig ut på en halvlång, långsam, ensam, häggdoftande promenad i försommarnatten.

# 5. Jag tror det spökar runt mig.
2 händelser runt mig de senaste dagarna har fått mig att tro det.
1.   Klockan är 05:45...jag sover, lungt å stilla...ensam...när TV:n från ingenstans plösligt kommer på, av sig själv, på rätt hög volym dessutom. Väldigt yrvaken flyger man upp å börjar leta efter fjärrkontrollen. Jep, det måste ha spökat.
2. Dagens incident. Jag går ner i källaren, startar tvättmaskinen.  Programmet tar 1:30 timme. Jag plockar ner lite tvätt ur rummet bredvid å kastar en blick på maskinen när jag går förbi den, 1:29 minuter kvar.
1 1/2 timme senare återvänder jag...tvättmaskinen är stilla... Avstängd.  Jag trycker på knappen å den fortsätter där den slutade, 1:27 timme kvar. Förstår inte varför mitt spöke stängde av maskinen 2 minuter efter jag startade den. Men den hade säkert sina orsaker.

Var ska detta sluta... 

#6. Mina vänner
De senaste veckorna är det dessa som snurrat i min DVD-spelare. "Alltid någon som gråter" sa en vän, å visst, är det inte i rutan så är det väl jag som får blöta ögon :P

Nästa blev denna. The Tudors.



Av flera orsaker...
En är naturligtvis Jonathan Rhys Meyers...har man ingen pojkvän kan man ju åtminstone njuta av  något vackert...

#7. Fortsättning
Hoppas resten av dagen blir sådan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar