lördag 9 augusti 2014

All alone

Ok...så jag överdriver och kommer säkert göra det ett par gånger ännu innan jag skrivit klart detta inlägg. Jag är ju liksom, ibland, lite lagd åt det teatraliska hållet :P


Jag ligger här i min hytt. Det är mitt i natten. Arbetspasset är slut. Jag äter körsbärschoklad och dricker tranbärslonkero. Min hytt är vägg i vägg med sällskapsrummet. Där är det fest, som mer eller mindre alla nätter men nu på veckoslutet lite mer än vanligt. Man hör prat, sludder å skratt. Stolar som dras fram å tillbaka. Men det stör inte för här är man så van med allt vad ljud heter.
 Jag ligger här å tänker...tycker kanske lite synd om mig själv. En människas rätt för livet är inte lätt. Ämnet är främst killar...eller avsaknaden av en kille. Man. MIN kille. MIN man.
Det började redan tidigare ikväll när jag satt i dagrummet å det på TV kom "Sex and the city" å ett avsnitt om själsfränder. Jag led vissa kval där en halvtimme... Att sen se bilder föreställande champagne å 2 glas på fb gjorde sen inte saken bättre.


Ett antal män snurrar i mitt huvud. Vissa mer än andra. För tillfället är det 3 stycken.
 #1. Killen jag träffar typ 1 gång per månad. Just nu inte ens det. Han som håller om mig hårt, ler å kysser mig å jag blir alldeles...knäsvag. "Förhållande i långa loppet"-potential? Nja. Kanske inte men vem vet.
#2. En kille jag känner så väl. Bättre än han själv vet. Det vackraste som finns. Men ouppnåerig...går ej att nå, ej att röra. Men som ändå får hela mig att le. The one and only. En av mina "planer" som S skulle säga.
 #3. Killen jag ALDRIG ens träffat. Men som är så lika mig å får mig att verkligen känna mig omtyckt. Tillika känns det som om jag förlorat honom flera gånger om innan jag ens hunnit träffa honom. Life isn't fair. Vänta bara tills jag kommer hem å kan planera en kort resa med båt till andra sidan Östersjön? ...så fort som möjligt..innan det är för sent. Han kan ju vara den rätta så kan jag försitta chansen?



Å så en liten story i jobbets tecken för att avsluta. En händelse som lite fick mig att bitcht tänka, bara för en sekund, "janå, bra någon får ha så roligt". På fb beskrev jag det såhär: "Min uppgift ikväll är att "repii". Riva ur sängar, tömma roskisar osv. Jag går in i WC, bara 2 papper i roskisen så de tar jag bort med handen (tar ju längre att byta hela påsen) men ännu ligger något kvar. Sträcker mig efter det och...voila... ANVÄND KONDOM. Jaja...å långt från första gången. Slänger den i svarta sopsäcken å det är det. Ändå undrar jag lite... Vem? Kön? Osv... Nyfiken...nej. Vill ju bara veta. Nåja, det blev ingen M/S Finlandia-baby :P "



Nej gått folk...trots allt dags att blunda å försöka stängs av hjärnan nu. Livet går vidare...på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar