onsdag 6 augusti 2014

Dont rain on my parade

På lördag var det stor PRIDE-parad i Stockholm och jag känner mig stolt som kan säga att jag faktiskt gick i den. Gärna hade jag gått i en livad grupp med hög musik som dansade fram. Å jag fick bestämma å säga var jag ville gå. Känslan var dock att mina övriga vänner ville gå i en lite mera lugn grupp så jag lät det så vara. Inte för att jag är mjäkig å utan åsikter å man bara kan köra över mig utan snarare för vad jag trodde majoriteten kände för. I ärlighetens namn spelade det ju för fan ingen roll, jag fick ju ändå gå i paraden. Så jag var från Tornedalen :P


Paraden var lång, både att gå och med antalet medlemmar.  Å folket kring gatorna. Det går inte att beskriva. SÅ mycket folk å alla lika glada. Jag hade "klätt upp" mig för ändamålet. 

Fråga inte varför jag ser så bestämd ut :P

Kände mig lite som Fanny i Änglagård :)

Men vi kom fram till att nästa år borde vi köra mera Drag :P


Bilder talar mera än ord...i detta fall åtminstone...











 

 




2 kommentarer:

  1. Jee, äntligen th! :D jag minns sommaren 2011 då jag var där och sms:ade dig att du sku älska det och måste testa det nåt år :) jag vill åka dit igen nåt år och se paraden. Hur var kvällsprogrammet iår? /Hänni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns meddelandet. Finns ännu på telefonen. Jag var SÅ avudssjuk. Allt var riktigt bra...fanns nog väldigt varierande program om man skulle hunnit och haft råd med allt...

      Radera