onsdag 6 augusti 2014

Hammare + spegel =

Måndagen den fjärde anländer jag tillbaka till jobbet...å Finland överhuvudtaget. Lite mot min vilja men låter meningen "Vi måste hem å jobba lös lite pengar så vi kan resa mera" snurra som ett mantra i huvudet eftersom det då faktiskt genast känns så mycket bättre.

Jag kommer ombord på båten å eftersom jag vet att höstens jobb planeras passar jag på att fråga. Egentligen vet jag att jag inte borde för att risken var alldeles för stor för att få ett svar jag inte ville ha. Å så blev det. Det finns inget planerat jobb som kunde passa mig till hösten. Båten var nästan överbemmannsd nu i sommar å Viking Line har med sina huvudlösa priser stulit mycket passagerare. Kanske om det i höst kommer sjukskrivningar eller något... Just just. Jag visste det å bara fortsatte le när informationen kom. "Plötsliga sjukskrivningar"...jaja...det som verkligen inte passar. Ett halvårskontrakt? Det jag kunde hantera...NEJ!

Mina sista  dagar ombord känns redan ganska tunga å hopplösa. Det var ju inte såhär det skulle bli, vad jag drömt å planerat (vad har jag sagt om drömmar å planer!?!) . Men det kommet väl en ny sommar om ett år...å jag KAN nu faktiskt säga att jag jobbat på båt. Å gillat det. Den drömmen blev sann...om bara för en sommar..

Naturligtvis finns andra rederier, kandke ska jag kolla upp lite ett å annat men som jag förstått är alla ställen inte såhär "lyxiga" när det kommet till att ha egna hytter t.ex... nåjs, vi får se.
Å som om inte detta skulle räckt vaknade jag denna morgon i det vi kallar för träsk.  Ett välbekant ställe. Enda skillnaden är att detta har ett annat namn å, kanske, t.o.m. är DJUPARE än tidigare upplevelser.  Behövde båda sakerna komma damtidigt? Öööö...nä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar