fredag 15 augusti 2014

Dramatisk melankoli

Pga. åska å vissa tekniska problem blev detta aldrig publicerat igår...

Tåget rullar fram när jag börjar skriva detta. Jag sitter i vagn 6, plats 40, vid gången. Jag äter godis. Påsen med röda godisar jag fick av Dreya eftersom han inte äter något med rött färgämne i. Jag inbillar mig naturligtvis att han tyckte jag behövde dem å ville ge dem åt mig å inte bara för att han skulle slängt dem annars så då kunde ju jag lika bra äta upp dem :P

Jag tänker tillbaka lite på tiden i maj när jag påbörjade denna "karriär" som hyttari, indenturbiträde, whatever, kärt barn har många namn. Men då tänkte jag att "oj vilken konstig sommar det kommer att bli". Jag fällde många tårar sen när saker å ting inte riktigt gick som jag tänkt det men i slutänden så skulle jag bara ta en dag i taget å se. Det var långt till 14:e augusti då jag skulle gå av båten en sista gång. Jag räknade, 36 dagar sammanlagt...å 34 dagar ledigt därimellan. Kom igen...HUR LÄNGE SOM HELST. Men vad är då dagens datum...? Jo...14 augusti!  Å blev det en lång sommar? KNAPPAST!

Men för att lite liva upp stämningen kan jag istället härimellan berätta om festen på söndagen. Det var grillfest på ytterdäck kl. 22:30-01. Alla hytter å allt annat var "mirakulöst" städat kl.00:30 å aldrig har jag då tvättat av mig så snabbt å bytt kläder å upp på däck som ett skott. Den var stämningen fin å jag bara joinade in. Vi dansade å drack (tur jag hade haft vett att äta mycket innan...8 kebabspett (vilket NÅGON anmärkte markant på ;) ) å ris på det) skrattade å dansade lite mer. Vi hamnade sedan 4 stycken runt ett bord, "svensktalande bättre folk" kunde man kanske säga. Dessvärre skulle vissa börja jobba redan 07 dagen därpå, så då var vi bara 3. Men på 3 kan man ha trevligt också. Den straighta killen i gänget undrade hur vi homosexulla stöter på killar å jag berättade smådemonstrerade så gärna. Allt i undervisningssyfte. Naturligtvis. Också när jag satte mig där på andra sidan bordet å sakta lät min fot glida upp för unge mannens mjukisbyxbeklädda ben å sedan hamnade så fint mitt i...ja...grenen å råkade smeka ett par gånger där. (Han hade inga underkläder kan jag tillägga ;) ) Han skrattade glatt å unga underbara bartjejen Hanna trodde nog jag var smågalen men skrattade av hjärtats lust hon med.
Tillåt mig säga att ovanstående beteende dagen efter gjorde att jag fick en sträng blick å ett bestämt "Men Tommy!". Å när Hanna övertygande berättade om hur oskyldigt det var sades det bara att "orden Tommy och oskyldig inte passar i samma mening". Hah...kanske det ja :)
Festen fortsatte oavsett å när min 2 sista svenska medlemmar lämnade festen dansade jag vals, lambada och macarena till kl.04 på morgonen :D

Nåja. Men äventyret över. "Det var den sommaren det" som de sa i slutet av  Änglagård. Alla förutom crewadmin sa att jag VARMASTI kommer igen snart. Å får bara leva på det, å det fakum att jag vet att många andra i mitt liv aldrig ger upp hoppet att jag ska få återvända.
Men här på tåget påminns jag om att saker kanske inte avancerade exakt som jag hoppats. Eller kanske har det, på sitt sätt,  avancerat. Vi får bara vänta å se...

Imorgon bitti kl.07 är jag tillbaka på bädden. Vi får se hur det går. Kommer kännas märkligt det också...

Jaja...livet, livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar