fredag 17 oktober 2014

Avig, rät…rät, rät, avig… Skynda, skynda, ont om tid…



Veckan har innehållit jobb som vardag… inget nytt… inget spännande… förutom ett nytt garnpaket… Å på julafton ska allt detta å lite till vara julklappar. Hur jag ska ha tid…. Jooooo…gott om tid. Typ. Därav rubriken ;) Men jag känner på mig jag på slutet kommer få stressa…kommer onte vara hundra procentigt nöjd men sist å slutligen när allt är stickat å kommit till sina rätta nya ägare… underbart ;D


 
Men tillika har jag flera gånger känt att jag gör samma misstag som ifjol… stickar till såna som inte förtjänar det. Verkligen inte. Ändå gör jag det… mycket bara för att jag bestämt vem å vad.
Undrar vad som hände med den vackra halsduken… den jag hittills av allt jag stickat varit MEST nöjd med. En nyansskala… svart, mörkgrå, mellangrå, ljusgrå, vitt. Å i fransana hade jag smugit in rött… vackert, passande å värmande… Å sen med tillhörande matchande vantar… Kanske får jag någon gång svaret på frågan…

Hittade ingen bild på mäterverket, men det MÅSTE jag ju ha. Såhär började skapandet åtminstone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar