söndag 26 oktober 2014

“I don’t care how hard being together is, nothing is worse than being apart.”

Semester. Jag har semester. Eller rättare sagt hade, rent officiellt var semestern ons-fre och nu bara en helt vanlig ledig helg. Å jag har haft något för mig rätt många av dagarna faktiskt.

Onsdag var det väckning som gällde… precis som det ska vara mär man har semester. Idag var det en busstur till Jakobstad som gällde. En visit till Boman var inbokad. Så trevlig att ha lite tid att prata skit i lugn å ro. Mycket skratt som vanligt. Känns nog lite konstigt att inte bara kunna slänga på sig jackan o gå till andra sidan ån. Å lilla gullungen hinner ju växa massor mellan gångerna jag ser henne.


På kvällen blev det ändrade planer för torsdagen så kände att för att undvika lite stress så var det bäst att knäppa på ugnen å börja baka… 4 olika sorters småbröd. Sa jag att jag VERKLIGEN ogillar att baka småbröd. Får skylla mig själv för antalet… vet ju att en sort skulle räckt. Å så skulle jag inte behövt baka alls, det vet jag, köpta kex skulle varit lika accepterat men det godkänner ju inte jag. Så för vissa speciella personen (en) så kan jag övervinna ogillandet.

Men råkade ut för något lite roligt. Stod vid HalpaHalli, framför hissen med L & E å väntade. Plötsligt kom där någon, en ung kille. Såg bra ut. Såg bekant ut. 2 små barn på något år verkade höra ihop med honom. Jag var kanske inte så diskret med min undrande å troligen gillade blick. Kille går förbi mig, ler och säger "Hej" innan han går vidare.
Frågan är då bara:
#1. Hälsade han för att han faktiskt kände mig?
#2. Hälsade han bara för att jag stirrade?
#3. Hälsade han för att han, pga. mitt "stirrande" kände att han BORDE känna mig?
Ja… vem vet...


Torsdag. Trots att detta var semesterdag nr. 2 väckte larmet mig 8:15. Semester betyder ju inte semester om det är möte på jobbet kl. 09 på morgonen och så var fallet just denna dag. Bara att gilla läget... å naturligtvis skriva upp timmarna å hoppas de kommer i pengar. Jag hade i ett skede tänkt att "Men jag hinner ju sova nån timme när jag kommer hem". Men när jag gick hem hade jag ju varit vaken så länge så då var jag ju "pigg". Sov inte, men i 2 1/2 timmar gjorde jag heller inget produktivt förutom att ligga i soffan se på McLeod å sticka.
Kl. 12 gällde städning å sen resten av tiden innan kl. 14 att duka å försöka framställa mig själv från mig bästa sida.


Mina bakverk gick hem (jaaaa(å vet att om det inte skulle gillats skulle jag fått höra det)) å fick veta rangordningen från godast till minst goda. Bra info för framtiden :) Men måste säga att det underhållande på dessa timmar (förutom att se hur kexen försvann, som ett litet barn :P ) var förvåningen över Ps3-spel samlingen. Alltid finns det något nytt å lära... å som jag sa "Om du bara hade frågat". Att sen sitta i soffan å studera denna mycket mer strategiska tv-spels spelaren framför mig... :)
 
Därav hade dagen slutat SÅ mycket bättre.

"And with a wonderful smell lingering in the air I went to bed" 


Fredag. 3:e semesterdagen men ändå den första jag fick SOVA på morgonen... inga alarm... inget särskilt att stiga upp för. Å just därför vaknade jag förstås redan kl. 09...
Men vad vaknade jag till... jo, detta:

Å senare på dagen hade det kommit ännu mer:

(kan ju säga att på lördagen var det redan borta)

Dagens projekt fanns inte från början men det blev "Organisera garderob". Vintergarderoben uppburen ur källaren å "vinter"skor beställda. Nu skulle jag bara få ordning på det. Å det fick jag, MEN jag frågade mig själv efteråt "Hur är det möjligt att någon med såhär mycket kläder aldrig har något snyggt/passande att lägga på mig??"




Å apropå kläder. Någon dag sen hämtade jag ett HM-paket i vilken denna fanns... kändes kanske lite onödigt med vintern i antågande men... (Tur jag inte packade ner den gör de har hunnit vara i användning)
Tog sen en promenad trots att det var väldigt kallt men måste kolla om min vinterjacka var så varm som jag mindes...det var den. Å jag måste bara stanna till vid El-Affären... I want this!! :D



Lördag... Körde versionen ”ta dagen som den kommer". Något som resulterade i en färdig halsduk, 2 mössor och sista avsnitten i sista säsongen av McLeods Daughters...
En promenad i regnet för att försöka rensa ur huvudet lite... funkade sådär...


Hann in å bytt kläder när detta kom:

Fråga: Vad gör du ikväll? 
Svar: Inget vettigt... 
Sammanfattning: Ok ställ dig i ordning. Jag kommer och hämtar dig nu och bjuder dig på bio. Labyrinth börjar kl 21 

INGA KLAGOMÅL! 

Förstod inte riktigt varför detta erbjudande uppkom men... "Tänkte kanske du skulle bli glad..." 

:D :D :D

Så kom Söndagen emot. Ny vecka SÅ nära. Grått å trist. Av någon anledning inte alls så munter idag. Kanske lika bra att få återvända till jobbet så tänker å saknar jag mindre. Den dagen jag lär mig styra detta hjärta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar