fredag 17 oktober 2014

The curse of a good memory

Så jag glömmer vad jag ska handla om jag inte skriver en lista.
På jobbet påväg till tvättmaskinen ser jag ett bord jag måste torka...å sen 30 minuter senare minns jag tvätten.
Om nycklarna inte ligger på byrån hemma där de BRUKAR vara så vet jag att de är...nånstans...
Trots detta får jag ibland höra hur bra minne jag har. Å visst, det ät sant. En del saker minns jag, andra inte. En hel helg är ibland inget problem å jag kan referera rörelser...meningar, toner å miner för en hel helg.


Men det är inte alltid bra att minnas.


Häromdagen såg jag några bilder ..helt oskyldiga...av en lägenhet. Men plötslig kom minnen fram. Minnen av en helg...tydliga minnen trots att jag inte mådde så bra.
Jag hade sovit på mitt rum å fick se det lyckliga paret komma längs gatan. Jag fick höra om en mysig natt å hur de varit ute å handlat å sen lagat å ätit frukost tillsammans. Tack vare mitt bedövade tillstånd blev jag inte tillintetgjord å sjönk genom marken.
Såg någon bild å påmindes...
I den sängen sov de...höll om varandra...
I det köket lagade de frukosten tillsammans
Å där...vi det frukostbordet intog de nöjt frukost..


Det kändes SÅ orättvist...å att påminnas om det gjorde ännu mer ont. Avundsjuk vet jag inte...eller jo...det var och ÄR det. Varför han å inte jag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar