lördag 11 oktober 2014

Rapport!

Största delen av veckan har nu gått å jag kan konstatera att, tack gode gud, har denna vecka varit bättre än förra veckan. ”The week from hell” i miniatyr (har trots allt haft mycket värre också), som fick en sådär knagglig söndagseftermiddag/kväll också. Känslosamt... ett samtal/"bråk"/meningsskiljaktighet jag inte ville ha men som på sitt sätt var väldigt viktigt. Vet någon i min vänskapskrets med XX-kromosomer och initialerna A.J. som skulle sagt typ "You go... The new Tommy!".


Cyklade till jobbet i morse å hade en sådan konstig å nuförtiden obehaglig känsla. En jag inte haft på länge. Den går inte att beskriva. Det var känslan av att tvingas lämna en varm säng å starka inbjudande armar (här måste jag infoga att jag sov SÅÅÅ ensam inatt) efter en underbar natt. Men den känslan BRUKAR på ett sätt också vara trevlig. Nu var det bara ett konstigt obehag över det. En saknad...en längtan...men usch, fy, tvi. Mycket märkligt.0


I lilla Nykarleby har det alltid funnits 2 hus jag gillat å fantiserat om.

#1.


#2.


Nummer 1 är numera rivet eftersom det fått så stora vattenskador medan nummer 2 fortfarande står kvar. Vet inget om dess ägare eller dess historia, men det är så litet å mysigt.

Och stickningen går framåt… huvudlöst mycket projekt och garn i omlopp att jag hoppas nästan att julen blir försenad i år :P

Oooops den gick av :P



Gårdagens fb-status på kvällen :P
”FAKTA! Låt oss ta alla män (åtminstone homosexuella) inom yrkesgruppen "inredare, designers osv", sätt dem i en raket å skicka till månen. Eller enkelbiljett till Sibirien...inte så stor skillnad bara de inte är just HÄR! Jag kan banne mig inreda själv!!” 

Orsaken till detta helt enkelt en person som befann sig i staden just DÅ (visserligen nu också men) samt en JÄVLA Kokkolainen mies. Fan å hans moster dessa karlar. Vissa anser jag inte borde vara här (who gives him the right?!) Å sen Kokkolainen… jaja… 


Efter jobbet idag gjorde jag något jag inte borde. Eftersom postgången ännu inte riktigt funkar tittade jag till postfacket. Å tog en sväng på avdelningen… Hemska öde. Kunde bara satt mig ner å gråta… What happened?? Riv skiten å börja renovera säger jag bara så vi får se framåt… OK! 


Nåja…dags att sticka vidare :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar