fredag 28 november 2014

Efterspel

Rubriken är passande på flera än ett sätt...

#1.
På lördag, 22.11-14, var det dags för Premiär...en som varit inbokad ett tag. "Efterspel" med Teater Norrskenet. På Scala. Otroliga rollprestationer. Helt klart. Storyn tung...men berättad på ett proffsigt sätt. Försökte efteråt komma fram till vilken genre det var. Tragedi, visst, men ändå inte. Komedi, nå nej, men de inslagen fanns. Drama..det beskriver det bäst. Rekommenderas verkligen... Överväger att gå en andra gång... Nu när jag är beredd på vissa "attacker" å känner kanske inte behovet att stiga upp å ropa "finns det nån läkare i huset"...



#2.
Rubriken passar som sagt på annat sätt också.    Efterspel... Mitt välkomnande var minsann något sådant. Det som levde kvar från händelser någon månad tillbaka. För mitt välkomnande i biljettkassan var inte varmt.  Allt annat. Men ja...vad annat hade jag väntat mig. Man kan inte vänta sig vett där det inte finns...detta oavsett hög skolning... Vissa lärare borde nog ha mottot "Gör som jag säger..inte som jag gör". Fast nåja, lika illa det i detta fall :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar