fredag 28 november 2014

Känn dig som hemma

Detta är ett inlägg jag hade i huvudet redan 2 veckor sen men när jag inte skrev ner det genast lyckades det, på något vis,  rymma från de aktuella tankarna när jag började samla mina inlägg. Men nu när jag tänkte/kände detsamma så dök det åter upp i huvudet.

Det finns ju ett talesätt som heter "Känn dig som hemma". Detta något som sällan funkar. Gäster är ofta ändå stela. Men ibland funkar det, t.o.m. utan att säga något (som jag väl sällan gör). Ibland blir jag varm i hjärtat (erkänner att det väl é skillnad på vem som gör vad :P ) när man ser hur någon verkligen känner sig hemma. Sätter sig i soffan å fötterna SÅ nära att landa på soffbordet. (å jag skulle bara smålett) Hur någon sjunker ner i skrivbordsstolen å slänger upp benen på soffryggen. Blir så varm i hjärtat <3 nbsp="" p="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar