söndag 9 november 2014

"I would like to be Maria, but there is La Callas who demands that I carry myself with her dignity" - Maria Callas

För att börja med rubriken...jag vet inte...den talade till mig på något sätt :D

Ännu en vecka har nästan gått å jag letar lite efter stopptampen...nödbromsen. Wait a minute...ok...! Visst, att tiden går har sina fördelar,  det säger jag inte...men skulle kännas mycket bättre om jag kunnat säga att jag under tiden som gått fått gjort något som känns produktivt å vettigt för andra än mig själv. Men man kan inte få allt. 

Så under en hel vecka, vad har jag gjort.
 
- På måndag var jag ledig (visst?) Dagen då det enda vettiga nog var senaste blogginlägget.

- På tisdag var det jobb. Kvällskifte. Innan jobbet lagade jag en äppelkaka till jobbet (in via M-market efter SIA vaniljglass på vägen) å resten av äpplena skivades, kokades å mixades med lite kanel. Det var det sista som fanns kvar av sommaren/hösten.(hann aldrig ta bild på det) Tyckte personligen att kakan blev onödigt torr men den uppskattades ändå...
Jag gick jag till jobbet i regn men gick hem i annat väder.
Skorna kändes plötsligt inte som de rätta...

Trots detta tog jag en lång promenad i snöstorm när jag hunnit hemvia å bytt skor å jacka... Efteråt kunde jag gjort en mycket övertygande rolltolkning som snömannen...

  - Onsdag å torsdag. Jag kollade med min instagram å fb-sida å kom fram till att detta måtte varit 2 ytterst tråkigt vardagliga dagar :P
  - Fredag. Jobb från morgonen. Hem så fort som möjligt. Dammsuga å städa snabbt. (Kan ju inte lämna ostädat efter mig). Let the fun begin. Dags att göra Vasa osäkert...Wohoo!

                                             "Just nu känns det jättebra att vara här i Vasa med dig!"
I ett ögonblick hade jag tänkt skriva en lång ingående story. En såndär som skulle få nyfikna ögon att tindra å deras fantiserande hjärna att gå på högvarv.
MEN
Nu blev det inte så. Jag behöver faktiskt inte berätta allt åt alla. Detta trots att jag på något mirakulöst sätt ALLTID minns ALLT oavsett alkoholintag :P
Men det var TREVLIGT. Helt klart värt resan :) Å det är allt jag säger... Ja...Gillar att gå armkrok ;)


Å det var väl det...efter detta har allt varit helt vanligt. Teve. Soffan. Promenera.  Laga mat. Slappa. Tänka...
Å jaa. Soffan tagit mig gisslan. Bläddrade i kanalerna, "Gordons Hotel Hell"... Ramsey é fucking great. Å så plötsligt...



Åhå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar