söndag 12 juni 2011

Experience is a good school. But the fees are high.

- Heinrich Heine

I detta väder å med en ledig helg skulle en normal person troligen ta det lugnt å vila å kanske bara göra något enstaka litet måste. Jag har aldrig kallat mig normal. Slutade kl.15 på fredag, tack vare ett byte. Nog är det bra när man jobbar på ett ställe där kollegorna är villiga att byta skifte, ville inte riktigt jobba kväll före min lediga helg, med ett morgonskifte känns ledigheten så mycket längre.
På fredagskvällen var det grillning hos Boman, trevligt att bli bjuden lite nu som då när man ingen egen grill har, å sen så får man inte heller grilla på balkongen. Nåja hursomhelst, trevligt var det även om vi till sist fick ge oss å gå in, myggorna var som galna på oss... Ska säga att det var tur att jag ens kom mig dit för se när jag kom hem från jobbet slängde jag mig på soffan för att studera posten, en elräkning på 126.59€ För ett halvår visserligen å sammanlagt lika dyrt som det brukar vara men jag föredrar nog att få dem varannan månad istället. Hoppas nu bara jag räknat rätt på lönen, har jag gjort det men jag har ju tänkt fel förr.
Nåja men när jag låg där somnade jag, det var bara tur att jag efter tidigare lärdomar hade ställt in väckning så jag skulle hinna, just in case. 2 timmar senare vaknade jag av larmet, tur man känner sig själv ;)

Så blev det lördag då, vaknade när väckningsalarmet kom, ja det var väl kanske på en tidpunkt som skulle räknas som förmiddag. Ställer larmet ofta även när jag är ledig, annars vänder jag dygnet helt fel väg, inget fel på det heller förutom att det är så svårt att vända det rätt väg igen när det blir dags att jobba igen. På schemat för denna dag stod det väl egentligen inget alls. Det enda som jag tänkt göra gjorde jag med början kl.01.45 på natten, när det kändes lite svalare i luften. Detta var att fixa skräpet ur källaren i containern, blev sammanlagt 23 säckar (2 var grannens) och en gammal dator. Man förstår varför plattskärmen uppfanns :P Datorn hade någon förresten varit å börja skruva isär igår men varsågod bara, stått i källaren i kanske 5 år för att hårdskivan sagt upp så jag tvivlar på att det finns mycket användbart. Trots detta hittade jag ju nog saker att göra. T.ex. städa. Först hos mig å sen när jag gick upp till mors för att titta till katterna fortsatte jag där. Svettigt värre men blev riktigt nöjd med resultatet :D Sen på kom det ju en natt till följd på den dagen också, då tog jag fram strykningen men usch alltså. Alltså det var ju inte mycket svalare inomhus fast det var det utomhus men jag gav mig inte, till hjälp hade jag visserligen "Fru Marianne" som jag rotat fram ur VHS-arkivet.

Plötsligt var det då söndag, den dagen då jag faktiskt tänkt passa på å göra inget alls, kan inte påstå att jag lyckats men... Hade planerat att grädda våfflor ikväll, men det gick tyvärr om intet när butikerna tydligen var stängda. Nåja det får bli imorgon istället, då ska de avnjutas med rårörda hallon plockade ifjol och en liten bit vaniljglass, mums! Kan ändå säga att jag fått in någon timme av solande på balkongen under helgen. Får se om det hjälper, lite så jag tvivlar. Jag brukar hållas rätt så blek, å inget fel på det heller....

Min ärkefiende kråkan har blivit ettrigare. Nu jagar den mig också när jag lämnat gårdsplanen, halvvägs till R-Kiosken blev det idag. Å går man in i sophuset kommer den garanterat. Ibland hjälper det att ta den kortaste vägen ut till gatan men vill den jävlas så kommer den ändå. Imorgon ringer jag gårdskarlen å verkar de ointresserad had jag en skjutglad farbror :D Den SKA bort!!

SJÄLVKLART


You Are Romantic




While you are a bit on the quiet side, you're a great partner. You are supportive, devoted, and loyal.

You're very kind, gentle, and empathetic. You can't help but feel whatever others are feeling.

More than any other type, you honestly still believe in true love. You hold on to your ideals.

You are flexible. You find it easy to adapt to any situation.

SKULLE INTE TRO DET


Your Wedding Color Should Be Green




You may seem quiet and withdrawn, but you're paying attention to every single thing around you.

You work best alone and at your own pace. You have a quiet and low key way about you.

To the outside world, you seem to move at a snail's pace. You contemplate everything.

You are inventive and easily inspired. You like to put your spin on things.

VÄLDIGT SANT, IGEN


You Are Art Nouveau




You love to play, and playing with you is an adventure. You're always changing up the rules of the game.

You're happy-go-lucky but also quietly enigmatic. You keep most of your thoughts to yourself.

You have a good sense of irony. Sometimes you just have to laugh at life.

You are intuitive and natural. You listen to your sixth sense; it doesn't lead you astray.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar