fredag 17 juni 2011

You can't punish yourself into change. You can't whip yourself into shape. But you can love yourself into well-being.

- Susan Skye

På onsdagens agenda stod det förutom ett A-skifte på jobbet en tur till Jeppis för att spana efter blommor till balkongen. Med tanke på att detta projekt inföll samtidigt som lönedagen tyckte jag att det var bäst att köpa på samma gång, före räkningar betalades å så länge blommor jag ville ha fanns. För en kostnad på 133,35€ kom jag hem med allt detta….


Igår var man ju ledig, inte alls illa trots att en del var inplanerat. Började med att logga in på nätbanken, känns alltid lika halvbra, verkligen blandade känslor. Sen var det blommor, ja det gick ju enkelt, men problemet var ju lådornas upphängningsanordning. Till slut hade jag fixat å trixat till det också. Blev rätt så nöjd faktiskt :D







På kvällen var det talko på gården, riktigt skönt. Jag hann både med pedikyr å manikyr, samt klämma finnar och plocka ögonbrynen. Ja jag medverkade ju inte på talko, jag betalar hyra jag å förväntar mig att uppgifter som att städa allt skräp å oönskade prylar ur allmänna utrymmen ska göras av gårdskarlar, men antar att de vägrade i år… Nåja måste säga att de varit duktiga, en container full så nu har vi två fulla containrar på gårdsplanen. Jag skulle naturligtvis förnekas det men det kan tänka sig att det finns 6 stycket möbelartiklar (om man räknar 1½ bokhylla som 1) samt ett TV å en tvättmaskin bland allt skräp som tillhört mig eller mor. Ska bli riktigt skönt att bli av med det å aldrig har cykelförrådet varit så tomt :P Å ovanpå den första containern ligger min gamlacykel som stått på exakt samma ställe utomhus de senaste 5-6 åren sen den fick punktering å jag slarvade bort nyckeln till låset ;)



Har förresten någon för mycket pengar så önskar jag något från denna adressen, http://silkrobesoflondon.com/index.html. Helt underbara saker finns där, men dyra, ska passa på när jag vinner på lotto, ärver en förmögenhet eller om pundet plötsligt sjunker i värde.

Måste sticka till butiken en tur idag också, någon glömde ju lite smått igår. Å sen blir det väl en sväng till jobbet eftersom det står I på min almanacka…

Tack för denna gång.



You Are Optimistic





For you, almost anything can be a form of artistic expression. And you're always ready to express yourself.

For you, second place is just as bad as losing. You are embarrassed when you don't win.

You are warmhearted and enthusiastic. You're the first to go along with a new idea or plan.

You are always looking to spice up your circle of friends, and you'll welcome almost anyone new into your life.

HÅLLER NÅN MED??


Your Friends See You as Kind





You are adaptable and adjustable. You don't think anything needs to be set in stone.

You prefer praising others to bragging about yourself. You take the humble approach.

You are an empowering influence. You encourage others to be the best they can be.

You are full-hearted. No matter what you're doing, you give it your all.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar