onsdag 22 juni 2011

Joy does not simply happen to us. We have to choose joy and keep choosing it every day.

En ny vecka ha fått sin start och hunnit till onsdag, lilllördag.
Söndagens festligheter gick över i ett huj, tiden går fort när man har trevligt så att säga. Jag stod naturligtvis i diskbänken innan jag for hem, sån é jag, kalla det min födelsedagspresent kanske. Skönt ett sen komma hem å få av sig skorna, storl.47 kan omöjligt vara samma 47 i utlandet som här :P Jag går på bättre tillställningar för sällan, finns säkertr 5 par skor jag aldrig faktiskt använd. Å att få plocka av sig alla smycken, en trevlig procedur fast jag tror jag överdrivigt lite den kvällen, väldigt mycket silver :D
Så började sen veckan, en väldigt tröttsam sådan, slumrat till nån timme både igår å idag efter morgonskitet. Detta resulterar i att jag sen är uppe alldeles för sent eftersom jag ju då är pigg och alert, natten blir för kort å så är vi inne i en ond cirkel… Nåja, nästa vecka har jag två dagar ledigt, efter varandra, då ska jag (försöka) vila upp mig. Eftersom jag nu inte varit vaken hela dagen betyder ju att tvätten som skulle tvättas idag ännu är i tvättkorgen, jaja, ännu finns det massor av kläder att använda :P

Ett litet filmtips innan jag avslutar. “Burlesque” anlände i brevlådan igår å jag kunde inte låta bli att se den innan jag gick å sova, det var gårdagens ursäkt till att det blev en sen natt, jag har ursäkter till allt… Tillbaka till filmen då, superbra, underhållande och Cher var FANTASTISK vissa delar tyckte jag var lite “The Christina Aguilera- show” men det var förlåtligt. Å så borde verkligen Cam Gigandet göra mer film, väldigt bra skådis förutom att han är trevlig att se på ;D




Your Spirit Flower is the Iris




You are social and gregarious. You make other people feel at ease.

You are a natural healer. You can make almost anyone cheer up simply by being around.

You take time to reflect on the beauty of life. You have your own private rituals that you draw strength from.

You are a wholesome person. You live a low-key, low drama, and healthy life.



You Should Take Up Journaling




You are very private, but you aren't aloof. You just have a well developed inner world.

You spend a lot of time thinking by yourself. It helps to get your thoughts down on paper.

You are an idealistic soul. You have noble ideas about the world.

You are a natural writer of all sorts. You are equally suited writing essays, journals, and fiction.



You Have Depth




You are the ultimate escapist. If you can't escape physically, you escape with your thoughts.

You love the idea of travel and faraway lands. If you could, you would travel constantly and see the world.

While you are a bit on the quiet side, you're a great partner. You are supportive, devoted, and loyal.

More than any other type, you honestly still believe in true love. You hold on to your ideals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar