torsdag 2 juni 2011

People are disturbed not by things, but by the view they take of them.

- Epictetus

Efter regn kommer solsken, så heter det ju, å så blev det. Måndag blev en bra dag. Sov tills jag vaknade av mig själv, låg i soffan å slötittade på TV när det plötsligt ringde på dörren, tänkte först inte öppna men kom att tänka på att mittiallt har dagen för vattenmätarkontroll ändrats å då kommer de ändå in. Med mig nästan endast iklädd morgonrock, nja…. Gick å kollade i titthålet å såg med glädje ett bekant ansikte. Bad vänligt från min sida av den stängda dörren henne vänta en minut å fick ett ja och ett glatt skratt till svar. Rotade fram kläder i högen där de fallit av mig kvällen innan å försökte se presentabel ut. Öppnade å såg en kär vän å kollega som stod där, med glass, en mörk Magnum, nami. Jag ursäktade mig lite över hur lägenheten såg ut, tvätt lite här å där å sängen obäddad. Tycker egentligen inte om oväntat besök, har ju inget Gevalia hemma, men det är lite skillnad på vem det är som ringer på, denna person är nog inte så petig, tror jag. Otroligt trevligt hade vi, å trots att hon fick höra en del av mina mörka hemligheter så utlovades återbesök :D Sen spenderades dagen på jobbet, inte illa det heller.

Gårdagen var lite sisådär, lönedag, vilken katastrof är allt jag säger. Men man har ju varit med förr. Väldigt skönt att man skrivit på avtal till 28:e Augusti å med stor chans får jag ett arbetsavtal å läroavtal till anstaltsvårdare till hösten. Håll tummarna bara. Hursomhelst, eftersom jag nu jobbar heltid kommer lite bättre å stadigvarande lön å får jag sen bara FPA/KELA att förstå att jag trots detta inte har möjlighet att betala ca.1900€ åt dem i Juli. Får se hur det går, kanske efter att jag sagt det sådär en 3 gånger, har smått dåliga erfarenheter av det bolaget.

Idag har också varit en hyvä dag. Började på jobbet, tidigt när man inte är morgonmänniska men efter snart 4 år kan man säga att man är rä van. Sen till Jeppis, shoppade lite på loppis fast jag vet jag inte borde, 3 stycken plåttavlor, snygga, har lite pippi på dem. Rädd att de inte var superbilliga men betydligt billigare än nya. Har spanat på dem länge, å slog till när jag inte egentligen har råd, alls. Väldigt logiskt :P

Sen städades de sista två förråden, blev väldigt förvånad när det visade sig att majoriteten egentligen var skräp i de förråden, å mycket var det, de som ju var så små tyckte jag. Nu ska det bara väntas på containern å släpa ut alla (kring 20 tror jag, från alla 4 förråd) 150 l säckar som slängas ska. Sen får vi se när John kommer med skåpbilen så Retro/Missionsstugan/Insamlingssäckarna kommer sig iväg.

Så attackeras jag förresten nuförtiden av en kråka, ja eller ännu har den inte attackerat mig bara flugit väldigt, väldigt, oroväckande nära. Så man riktigt känner vinddraget. Den susar mellan taket på sophuset, alkointaget samt taket på trappan. Tror jag kommer börja använda den snabbare vägen in och ut till gatan i framtiden å det är inte över gårdsplanen .

God fortsättning. Ledig imorgon, underbart!!



You Are the White Bird




You are lovable, endearing, and affectionate. People gravitate toward your positive spirit.

You are warm-hearted, witty, and even irreverent. You have an outrageous sense of humor that gets people laughing.

You are very liable and charming. People simply enjoy being around you.

You are an amazing friend. You are always there for the people you care about.



You Would Rule with Compassion




You don't get hung up on the past or the future. What's happening right now is the most important thing.

You enjoy creating order. In fact, you're a little addicted to organizing.

You believe that life has a purpose. You think that every decision and action matters.

You are altruistic and selfless. You are a benevolent soul who wants to help others.



You Should Win an Oscar




You are a chameleon. You can transform yourself to the point of being unrecognizable.

You are a confident and together person. You are sure of who you are.



You are multi-talented. Friends often wonder if there's anything you can't do.

You have easily accomplished a lot in your life. You know how to succeed.

1 kommentar: