söndag 29 maj 2011

All men have a sweetness in their life. That is what helps them go on. It is towards that they turn when they feel too worn out.

- Albert Camus

Idag önskar jag att det skulle funnits massor av ”sweetness”. Vilken skitdag, borde aldrig stigit ur sängen imorse, men för sent att ändra på det nu, å att ligga i säng hela dagen gör man bara inte när man är singel å kärnfrisk.
Hela dagen började dåligt, genast man slår upp ögonen så möter man bara mörker å regn. Solen var visserligen uppe ett par minuter ikväll men de kom man sig ju inte långt på. Å lika mörkt som det var ute blev mina tankar, de flög iväg på saker, personer å situationer som jag försöker undvika så långt det går men tankar kan man inte alltid styra. Allt gick emot mig tyckte jag å rev lakanen ur sängen å slängde ut allt på vädring men efter att täcket blåst ner på balkonggolvet tredje gången ville jag bara skrika hysteriskt eller sätta mig ner å gråta. Sånt gör jag heller aldrig, bara 2ggr/år på sin höjd. Sådär gick hela dagen. Försökte hitta nya linnebyxor på nätet efter att jag märkte att det börjat gå hål på de jag har. Men finns de på samma inköpsställe om ifjol, NEJ. De enda jag hittade är jag osäkra på storleken på å så fanns de ju bara i vitt. Beställde 2 par i alla fall, i värsta fall kan de skickas tillbaka å i bästa fall passar de å jag kan beställa flera å färga i vilka färger jag vill :D Hoppas hoppas. Löst sittande linne är det bästa på varma sommardagar…

Var igår ute å smög med sekatören, å massakrerade en häggbuske en aningen. Andra året i rad så nästa år får jag nog hitta nytt ställe eller klättra på stege. Två stora vaser fick jag fyllda. Inte lika vackra å hållbara som ifjol men de får duga. Åtminstone doftar hela vardagsrummet av hägg. Sen fick jag ett helt glas fyllt med blommar också, tyckte inte jag kunde slänga dem, det var ju inte deras fel att de inte passade i vaserna när de var för lågt ner på grenarna…



Ny dag imorgon, å den kommer bli MYCKET bättre, det känner jag på mig.



You Are Jackie Kennedy Onassis





You feel at ease around others. You are a very socially oriented person.

You have great people skills. You can find common ground with others well.

You are stylish, charming, and alluring. You always have a part of yourself that is a mystery.

Many people identify with you, but they're not exactly sure why. You just seem to have universal appeal.



You Are Strong





You are independent and resourceful. You prefer to rely on yourself and not involve others.

You are a rock. There may be a world of chaos swirling around you, but you stay steady.

You may have had a difficult time earlier in life. You are highly sensitive and a little cautious.

You lay the groundwork for months or years before you act. You like to be completely and totally prepared.

1 kommentar:

  1. Inte alla dagar är solskensdagar... men de lite mulnare dagarna måste man också igenom... Hoppas idag blir en bättre dag.....

    SvaraRadera