torsdag 19 maj 2011

He was like a cock who thought the sun had risen to hear him crow.

- George Eliot

Tisdag. Jag ag bakade bullar, igen. 92 stycken faktiskt. Denna gång var det dock riktigt äkta bullar. Den typ som jäser två gånger, å aldrig (eller nja, det är en lång tid) skola jag baka fuskbullar igen. Samma dag var 20 utdelade, 10 vandrade i den uppfriskande vinden ut till Åminne å sen 10 till Maily samt 10 till min moder å ja 10 till Boman. Dagen därpå 20 till jobbet så, ja, ni ser 92 räcker ju ingenstans, lika som att 70-80 av de 120 blev bortskänkta. Jag brukar säga att jag tycker om att baka men knappast behöver sätta i mig resultatet av detta :P

Lådbilsrally igår. I backen ett kvarter längre bort. Med detta i åtanke intresserade det mig inta alls. Orsaken att man sett på denna årliga tillställning är bara det att jag fått göra det bekvämt från min egen balkong, alltså trängdes jag inte med alla övriga 6000-7000 människor.

Idag har varit en mycket bra dag, om än smått sömnig. Back to work efter ca.1 ½ vecka av ledighet har gjort att jag inte är så van att stiga upp 06:20. Å imorgon ställs larmet på kl.05:50 , hemska tanke.

Tog en promenad denna afton, en lång härlig en. När jag är ute brukar jag försöka hålla lite fart uppe, idag njöt ja dock bara. Solen sken å vinden svalkade, det gnistrade i ån å gräset vajade. Länge var jag ute dessutom.

Borde nu gå å lägga mig men har fastat framför “Spartacus:Blood and Sand”. Smått rått ibland men jag gillar romare å gladiatorer :D




You Are Quirky





You have a serious side, but you also can be uproariously funny. You love to laugh.

You also love to play, and playing with you is an adventure. You're always changing up the rules of the game.

You are a deeply introspective person. You are constantly examining yourself.

You know who you are, and you're good with that. Too bad if no one else is.

SKULLE JAG NU BARA OCKSÅ FÅ DEN MAN JAG TÄNKTE PÅ SÅ


You Are Soul Mates





You're in this relationship for the long haul, and it's almost certain that your sweetie is too.

Everyone agrees that the two of you are perfect for one another. You were meant to be together.

While you and your partner are a good match, you still work hard for what you've got.

You are big on respect, communication, and unconditional love. You want this relationship to last forever.



You Are a Laissez-Faire Leader





You think that people should make their own decisions. You don't relish being a leader.

You're much more likely to give guidance than orders. You are a firm believer in choice.

You find that most people are more capable and wise than others give them credit for.

Everyone has different needs, and whenever possible, you try to lead with that in mind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar