lördag 7 maj 2011

You are what you think ... geez, that's frightening.

- Lily Tomlin

Tjena, tjaba, hallå, hejsan eller kära blogg/dagbok. Hur man ska börja är alltid värst.

Gårdagen var en trevlig dag, “shoppade” i J:stad, 5 saker blev det: 2 nya mikrofibermoppar, batterier (till kameran, den slukar energi) skokräm samt ett stycke tom cd-skiva som det ska läggas nå bilder på när jag känner för det. Mor shoppade ungefär lika mycket, men det var blommor på Sunds, Hoyor, som hon samlar på, förstår inte riktigt tjusningen med blommor som nog ska blomma någon gång men nu endast är grönväxter. Å andra sidan finns det säker de som inte förstår sig på mitt filmsamlande heller. Senare på kvällen for jag å gästade en vän å tränade samtidigt på min nya karriär, find-it fotograf.

Nytt ämne. Män i 40-50 som vill hänga med, försöka hålla sig yngre, det är okej. De som försöker se ut som max 20, det är ej okej. Jag hoppas innerligt jag såg fel igår, eller så var det verkligen värsta 40-åskrisen, svaret följer i slutet av nästa vecka.

Så byter jag smidigt ämne till flyktingar. Kommer att tänka på detta ämne nu när t.o.m. lilla Nykarleby får kvotflyktingar. Känns konstigt på ett vis, men denna lilla stad kan väl inte fortsätta vara som den alltid varit trots att en liten, liten del av mig tycker det. Tycker lite olika om flyktingar/invandrare. De som kommer hit för att studera, å som måste finansiera å söka jobb å klara sig helt själva är helt ok. Däremot kvotflyktingar, de kommer hit till möblerade lägenheter, ingen lyx visserligen men ändå, å får allt serverat med våra skattepengar å sen ska de erbjudas jobb som finländare kunde göra. Förstår dock att de hade det för jävligt i hemlandet. Känns lite märkligt, men borde troligen göra som jag blivit tillsagd i denna fråga å det är ÄNDRA ÅSIKT. Fast något bra finns det ju med dessa invandrar, många är unga å snygga med ypperlig klädstil å passar perfekt in i kategorin “Tall, Dark and Handsome”. Man måste alltid försöka se det positiva i saker å ting. :D




Btw, kan man kalla detta en överdrift. Min samling EdT flaskor av alla möjliga dofter å märken. Känner mig ofta som en fransk parfymfabrik när jag går utanför dörren, en exklusiv sådan dock :P





Your House is Ruled by the Sun




You make decisions objectively. You always weigh the pros and cons.

Following the rules feels natural to you. You can't imagine living outside the law.

You prepare for worst case scenarios. You rather be safe than sorry.

You don't accept apologies easily. Actions mean much more to you than words do.



Your Summer Vacation is Rome




You are warm and welcoming. You will go the extra mile to make someone feel included.

Hospitality is important to you. You like to feel welcomed by strangers.

You are people focused and extroverted. You know what's going on in everyone else's life.

You are family oriented. Some of your best memories revolve around the family dinner table.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar