söndag 22 maj 2011

Work out your own salvation. Do not depend on others.

- Buddha

Vi har nått söndag, ännu en vecka är slut. Känner mig vresig å folkskygg idag, en stor dag för vissa. Jag syftar på firandet av den stora ishockeyhjälten Komarov. Jag borde väl vara tyst eftersom jag nog har majoriteten av landet emot mig när det kommer till denna fråga men alla har rätt till sin åsikt så here we go. Varför fira stort för endast EN person ur ett LAG. Kan ju säga att jag var riktigt anti mot det men är glad att han bara fick namnge ishallen istället för en gata, men sen får man ju fråga sig varför den stått namnlös såhär länge. Har man väntat på något som detta kanske? Å efter att jag redan sett bilder här å där finner jag det aningen löjligare.

Flera dagar av jobb å vänlighet på fritiden blandat med för lite sömn är ingen bra kombination.5 dagar av jobb väntar men jag ska verkligen försöka få in mera vila.

Min rygg är åter i skick, har visserligen varit det i snart en vecka nu. Knäet stod tydligen på tur. Man har ju hörts talas om portskador eller krigsskador. Detta är en “klumpighetsskada” som ger sig till känna ibland, dock väldigt sällan. I tidiga tonåren halkade jag en vinter på en isfläck, ramlade framåt å placerade ett knä i en snödriva, hårt. Att denna sen bestod mest av is gjorde ju inte saken bättre. Går bra att gå men trappor är värre, bra uppåt men neråt, icke sa nicke. Får ta ett steg i taget, hela tiden stiga med sjuka knäet först, eller gå sidledes, det funkar också.

Nu ska jag bege mig ut, staden har återgått till det normala. Till torghallen å handla å så ska jag plocka med mig en pizza från Evins på väg hem. Sist jag åt pizza var i september, tycker verkligen jag hållit mig länge.




You Are the Brooklyn Bridge




You think there are many true paths in this life. You don't expect anyone else to follow yours.

You believe that everyone should be given space to do their own thing. You certainly need it!

You are unconventional and even a little weird. You refuse to conform.

You are naturally quite spiritual. You see the bigger picture and where you fit in.



You Are Kind




You value deep, authentic relationships. You're not big on small talk.

You hold yourself to high standards. You demand near perfection of yourself.

You are idealistic, and you don't really care if your ideals are unrealistic.

You are sensitive and compassionate. So many things touch your heart.



You Hold Love Dear




You are a truly loving person. You are affectionate and warm-hearted.

You are affirming and supporting. You accept people where they are, imperfections and all.

You are naturally complimentary and encouraging. You are generous with praise.

You are sympathetic. You naturally have a lot of empathy for everyone around you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar