måndag 16 maj 2011

I hate housework! You make the beds, you do the dishes and six months later you have to start all over again.

- Joan Rivers

Vilken skitdag det var igår, fast inte helt genomgående. Ville liksom inte få någon fart på motorn, kanske var det skräp i bensintanken eller fuktiga tändstift, vad vet jag, förstår mig överhuvudtaget inte på motorer. Hursomhelst fick jag till slut fart på ekipaget när jag drällde mig iväg till Scala. Jävla finne som gjort min nästipp så röd, lite jobb med conselern så blev den dold. Men oj så jag skrattade å hade trevligt där, vissa kan verkligen få en att skratta fast de inte ens säger något rolig. FANTASTISKT :D Å så gick mina bullar bra hem, superFANTASTISKT. Sen mådde jag lite sådär på kvällen, men det gick tydligen över under natten å vaknade betydligt fräschare.

Idag har varit en bra vardaglig dag. Varit till Bomans en sväng ikväll å annars bara pysslat åpå här hemma å varit huslig. Inte slut ännu. Ska sy en lite reva på en tröja, en knapp på en bakficka på ett par jeans samt en knapp till på ett par linnebyxor som förresten är svåra att hitta, de jag köpte på Ellos ifjol å gillar verkar inte finnas i år, inte än i alla fall . För att inte tala om att vika undan lite tvätt å skala å skiva potatis till morgondagens potatis/paprika/bacon-låda. Får ej heller glömma att ta fram smöret. Imorgon ska mer bullar bakas, ÄKTA vara som ska jäsa två gånger. Förta gången under min amatörbagarkarriär.

Ja å Finland vann över Sverige i ishockey, vilket jävla liv igår alltså. Tänkte kolla sista minuten men det visade sig dock att finländare kan ropa lika mycket som svenskar så jag böt genast kanal.

By the way, dendär livskrisgrejen jag nämnde för ca. en vecka sen fick jag svar på igår. Mina ögon svek mig, å thank heavens för det :-)

Och förstås hade jag några små tankar på lördagens ESC!! Tycker faktiskt vi borde fått en bättre placering men etta i startfältet tror jag var problemet.

#1. Finland. Inget jag gillar egentligen men orkar är ju liksom nog lite söt, fast ett tråkigt uppträdande.
#2. Bosnien Hercegovina. Gammal gubbe men trevlig kontrabasspelare, my type of guy.
#3. Danmark, varför inte visa upp ryggen lite ner när den ändå var bar, kommentatorerna sa ju att den var snygg....TACK, där kom den i green room :D
#4. Litauen. Musikal. Halvbra.
#5. Ungern. Snygg klänning, varför skulle den varit obekväm
#6. Irland. Lite trevlig faktiskt, de bjöd ju på sig själva.
#7. Sverige. Jag önskar verkligen jag kunde säga något ont men det går ju inte. Lite trist dock att han bara fick krossa en ruta, blev inte samma effekt liksom.
#8. Estland. Faktiskt lite Bolibompa, men på att bra sätt.
#9. Grekland. Utan rapparen skulle det ju vari mycket bättre, men ett land kan väl inte ha en bra låt två år i rad.
#10. Ryssland. Jag skulle denna låt vinna skulle Sverige genast ta åt sig äran. Å andra sidan suger låten å framträdandet inte totalt.
#11. Frankrike. Att jag inte förstår att ord spelar inte så stor roll, vackert på alla sätt. Fast Eurovision, knappast.
#12. Italien. Italienska-engelska-italienska-engelska, det förstör liksom en låt som hade potential.
#13. Schweiz. Glömde hon text, eller fick låtskrivaren hjärnsläpp. Seriöst tråkigt.
#14. England. Jag skulle verkligen kunnat rösta på detta bidrag, men inte nödvändigtvis för låten ;) Men de där två killarna vid mikrofonstativen kunde väl gömts bakom en av bildskärmarna
#15. Moldavien. Totalt ologiskt, men ja, nä-ä.
#16. Tyskland. Något helt annat än deras vinnarlåt men det gör den ju inte till något att hänga i julgranen.
#17. Rumänien. Äntligen något jag kan gilla på alla sätt ;O Jag menar, vilken posterior, å lår :D
#18. Österrike. Pumpsen var ju snygga åtminstone.
#19. Azerbaijan. Jag vill börja likadant som #10. Men det var nog inget speciellt den heller. #20. Slovenien. Tycker klänningen är lite Perelli "Hero" inspirerad.
#21. Island. Å varför sitter trummisen på en sadel? Trevlig liten amatörgrupp å fint att sången är en hyllning.
#22. Spanien. Spanskt men det kunde nog kryddats ytterligare, satt mest å önskade att man kunde se så bra ut helvitt.
#23. Ukraina. Men hjälp, sandkonstnären stal verkligen showen men så var det också mycket intressantare.
#24. Serbien. Tänk om man skulle fått höra låten på engelska, det kunde blivit succé.
#25. Georgien. Klänningen som svenska kommentatorn tyckte någon snutit sig i var det bästa i hela numret, rock går liksom inte hem hos mig.


You Are a Pool




You expect the best from the world. You remain open to life and completely optimistic.

You believe in yourself and the people around you. You know that others can always surprise you.

You are lovable, endearing, and affectionate. People gravitate toward your positive spirit.

You’re very unique, but you meld well with a group. You are easy to get along with.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar